Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat vindt u: moet De Vegetarische Slager wel of niet refereren aan vlees?

Doe mee aan de poll.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit verbiedt de naamgeving op de producten van De Vegetarische Slager. We besteedden er eerder vandaag aandacht aan in een rondvraag.

related partner content for mobile comes here

De meeste merkenexperts zijn het eens over de waarschuwing van de NVWA: onzin.  En op sociale media  klinken overwegend dezelfde geluiden.

Al zou het merk volgens sommige experts wel kunnen nadenken over een andere branding en positionering, eentje die minder leunt op ‘vlees-maar-dan-anders’. Op de langere termijn heeft dit namelijk een beter effect op de kracht van het merk.

De Vegetarische Slager koos jaren geleden echter niet voor niets zijn producten namen te geven die verwijzen naar het originele vlees: het merk roept al jaren tegen vrouwen dat ze een keer per week hun man moeten bedriegen met de vleesvervangers, en heeft behoorlijk succes met deze communicatie.

Vegetarische Slager-marketeer Niko Koffeman zei recent in een interview met Tijdschrift voor Marketing ook niet aan deze pay off te willen tornen.

Wat vindt u eigenlijk? Geef uw mening in onze poll.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in