Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten eten nog duurzamer

In 2016 werd 26 procent meer dan het jaar daarvoor aan duurzaam voedsel gekocht.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Consumenten krijgen de smaak voor dier- en milieuvriendelijk geproduceerd voedsel steeds meer te pakken. Voor het zevende achtereenvolgende jaar is de consumptie van duurzame producten flink gegroeid, meldt het ANP. Vorig jaar werd voor 3,8 miljard euro aan duurzaam voedsel gekocht. Dat is 26 procent meer dan in 2015.

related partner content for mobile comes here

Het marktaandeel voor duurzaam voedsel steeg in een jaar tijd van 8 procent naar 10 procent, blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel 2016. In 2010 was dat marktaandeel nog maar 3,5 procent.

Vooral in de supermarkten is de groei aanzienlijk met een plus van 36 procent. Bij verkooppunten waar consumenten meestal haast hebben, zoals op vliegvelden, treinstations en bij tankstations, groeide de verkoop van duurzame voedselproducten zelfs met 42 procent. In de horeca, in zorginstellingen en bij cateringbedrijven nam het aandeel duurzaam met 14 procent toe.

Consumenten willen met name dat hun eieren milieu- en diervriendelijk worden geproduceerd. Duurzame eieren maken 40 procent uit van alle verkochte eieren. Verder hebben duurzame vis, koffie en thee inmiddels een marktaandeel van 30 procent.

De cijfers voor de Monitor Duurzaam Voedsel worden verzameld door Wageningen Economic Research, mede op basis van cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Bron: ANP

Foto: Pixabay
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in