Overslaan en naar de inhoud gaan

Toeristenbureau Atout France promoot Frankrijk met #FEEL

Doelgroep: Nederlandse, Duitse en Britse markt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Verschillende hashtags
De toeristen uit deze landen zijn goed voor bijna de helft van de buitenlandse bezoekers van Frankrijk. Aan deze campagne doen meer dan twintig Franse toeristenorganisaties mee én de belangrijkste Europese vervoersbedrijven. Bij deze campagne ligt de focus op de ervaringen die Frankrijk kan bieden, zoals de natuur, maar ook cultuur zoals in Parijs. Verschillende hashtags zijn geïntroduceerd, zoals , en .

related partner content for mobile comes here

€4,6 miljoen
Een totaalbedrag van €4,6 miljoen is in de campagne geïnvesteerd. Het creatieve concept is afkomstig van bureau Grey. De campagne vindt gelijk verdeeld online en offline plaats. Sinds 14 maart worden affiches in de grote steden verspreid, met twee piekmomenten op de NS-stations: de week van 21 maart en de laatste twee weken van de maand mei. Daarnaast wordt nieuwe content onder meer via de website nl.france.fr verspreid, via social media van Atout France met de hashtag , ondersteund door een search-campagne, nieuwsbrieven en samenwerkingen met online influencers.

Steun grote Europese vervoersbedrijven
Atout France wordt onder andere gesteund door KLM Nederland. Commercieel Directeur Daan Pijzel zegt dat KLM en Air France graag onderdeel willen zijn van deze campagne. ‘Met rechtstreekse vluchten naar dertien Franse steden - met meestal meerdere vluchten per dag - hebben KLM en Air France verreweg het grootste aanbod.’

Ook Thalys International steunt de campagne. Ceo Agnès Ogier is duidelijk: ‘Met de Thalys reis je in drie uur tijd van Amsterdam naar het mythische Parijs. Samen met Atout France kunnen we vertellen dat een tripje naar deze droomstad niet alleen een heel goed idee is, maar ook een heel goed uitvoerbaar idee.’ Fabienne Javault, directeur van Atout France in Nederland: ‘Dat al deze partners zijn ingestapt bewijst eens te meer dat Frankrijk als vakantiebestemming boven aan de lijst staat van de Nederlandse vakantieganger.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in