Overslaan en naar de inhoud gaan

The Media Exchange en OMS beëindigen samenwerking

De belangen van de bij The Media Exchange en OMS aangesloten zenders zijn niet langer optimaal te verenigen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat melden beide partijen vandaag. The Media Exchange en OMS werken bijna twee jaar samen. TME besloot toen de online reclameverkoop bij OMS onder te brengen. Deze samenwerking heeft volgens CEO Arthur Hoogendijk geleid tot een substantiële groei van de online radiomarkt, waarbij zowel het aantal adverteerders als de omzet is verdubbeld.

related partner content for mobile comes here

Zo bleek dat in 2016 meer dan 160 adverteerders online radio ingezet, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. Precieze omzetcijfers maakt The Media Exchange overigens niet bekend.  Verder bleek uit een aantal onderzoeken in samenwerking met MeMo2 dat de online themazenders van grote toegevoegde waarde zijn op de reguliere radio inzet.

Volwassener markt
Met het volwassener worden van de markt, hebben OMS en The Media Exchange bekeken of het voortzetten van de samenwerking tot verdere verbetering van de resultaten zou kunnen leiden. Op basis van dit gesprek is in goed overleg besloten dat OMS en The Media Exchange los van elkaar de markt beter kunnen bedienen. Hoogendijk: 'Omdat wij werken voor Qmusic, vele onafhankelijke online zenders, internationale partijen en binnenkort ook eerste test met de NPO, is een separate verkoopunit met specifieke online kennis en ervaring noodzakelijk. De executie daarvan willen we daarom weer in eigen beheer doen.’

Dat gebeurt per 1 april, met uitzondering van de zenders die door OMS worden vertegenwoordigd. 'Over de concrete consequenties hiervan worden de betrokken adverteerders en bureaus persoonlijk op de hoogte gebracht', zegt Hoogendijk. 

Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: 'De samenwerking heeft tot mooie resultaten- en inzichten geleid. De online radiomarkt groeit en om deze markt optimaal te kunnen bedienen hebben we gezamenlijk deze keuze gemaakt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in