Disney waardevolste mediamerk wereldwijd
Brand Finance komt met een lijst van de 25 succesvolste mediamerken ter wereld. Amerikaanse bedrijven domineren: 17 van de 25 komen uit de VS. Disney staat bovenaan met een waarde van 34,5 miljard dollar, 10 procent meer dan vorig jaar.
De onderzoekers keken onder andere naar marketinginvesteringen, bekendheid, loyaliteit en corporate reputatie.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDisney’s attractieparken zagen in het derde kwartaal van 2016 6 procent meer omzet, grotendeels dankzij de opening van Shanghai Disneyland, dat sinds de opening in juni vorig jaar al 7 miljoen bezoekers mocht verwelkomen.
En het bedrijf verdiende 8 procent meer aan merchandise dankzij de film "Star Wars: The Force Awakens". De film "Star Wars: Rogue One" verkocht ook veel kaartjes.
LexisNexis is de snelst groeiende mediamerk in de lijst, met een waardestijging van 44 procent naar 1,6 miljard dollar.
Met Britse mediamerken gaat het minder: grootste uitzendmaatschappij ITV zaklte 25 procent in waarde door een daling van advertentie-inkomsten. Reden: onzekerheid bij consumenten en adverteerders door Brexit.
Nederlandse (Luxemburgse) merken in de top 25: TNT, Wolters Kluwer en RTL.
Beeld: Flickr
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid