Overslaan en naar de inhoud gaan

Disney waardevolste mediamerk wereldwijd

Successen: Star Wars franchise, attractie- en vakantieparken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Brand Finance komt met een . Amerikaanse bedrijven domineren: 17 van de 25 komen uit de VS. Disney staat bovenaan met een waarde van 34,5 miljard dollar, 10 procent meer dan vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers keken onder andere naar marketinginvesteringen, bekendheid, loyaliteit en corporate reputatie.

Disney’s attractieparken zagen in het derde kwartaal van 2016 6 procent meer omzet, grotendeels dankzij de opening van Shanghai Disneyland, dat sinds de opening in juni vorig jaar al 7 miljoen bezoekers mocht verwelkomen.

En het bedrijf verdiende 8 procent meer aan merchandise dankzij de film "Star Wars: The Force Awakens". De film "Star Wars: Rogue One" verkocht ook veel kaartjes.

LexisNexis is de snelst groeiende mediamerk in de lijst, met een waardestijging van 44 procent naar 1,6 miljard dollar.

Met Britse mediamerken gaat het minder: grootste uitzendmaatschappij ITV zaklte 25 procent in waarde door een daling van advertentie-inkomsten. Reden: onzekerheid bij consumenten en adverteerders door Brexit.

Nederlandse (Luxemburgse) merken in de top 25: TNT, Wolters Kluwer en RTL.

Beeld:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in