Een schildpad in het web
Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl
Trends
Waar (big)data, context en (video)content hot topics waren in het afgelopen jaar, staat ons in 2017 een mooi jaar te wachten met o.a. (chat)bots, kunstmatige intelligentie, internet of things, AR en VR. Vele strategen en creatieve breinen zullen komend jaar succesvolle cases presenteren waarin deze technologieën zijn geïmplementeerd.
robot.jpg
Adopteren we de technologische groei wel snel genoeg, vraag ik me dan soms af? Als techneut vind ik het fantastisch en kan het mij allemaal niet snel genoeg gaan. Maar organisaties en merken denken vaak of worden gedwongen vanuit een hoofdkantoor om een bepaald doel te bereiken. Bijv. met een productlancering of leadgeneratie campagne en hebben daarom niet altijd de focus op de bestaande owned media waar vervolgens de conversie moet plaatsvinden.
Stap terug
tellerterug.jpg
Er zijn nog veel organisaties en merken die adverteren zonder een mobiel geoptimaliseerde website of een site die teveel tijd nodig heeft om te laden. Voor de campagne van het merk of organisatie was inzet met SEA en Social Media een must, maar zijn de doelstellingen niet behaald.
De jeugd is vandaag de dag met name nog actief op de smartphone, dit in combinatie met de stijgende zichtbaarheid van SEA en Social Media campagnes op mobile is het ondenkbaar dat websites in 2017 geen ondersteuning bieden voor mobile devices of een lange laadtijd hebben.
Vaak blijkt dat er dan net een half jaar geleden flink is geïnvesteerd in een nieuwe website (of webshop) en dan is het toch een pijnlijke mededeling aan de opdrachtgever dat de lange laadtijd de bottleneck is.
Advies
Het is de verantwoordelijkheid van ons, de gehele digitale industrie om in te schatten of jouw relatie toe is aan de volgende stap met nieuwe innoverende technieken of een stapje terug moet doen om bijv. eerst eens de website of een ander owned media kanaal te optimaliseren.
Conclusie
Voor alle campagnes die het afgelopen jaar live zijn gegaan zonder rekening te houden met de owned media platformen introduceer ik dan ook graag een nieuw (digitaal)gezegde: een schildpad in het web. Laten we komend jaar gaan voor een gezonde mix tussen owned media en innovatie, dan houden we de kat gewoon in de zak.
Stefan Houtman - Head of Digital Productions bij Mediaxplain*
Wij zijn Mediaxplain*. Een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al 18 jaar als pionier de markt verandert. Wat wij doen is helder en hoe we dat aanpakken is logisch. Dat doen we met 66 energieke vakmensen. Onze missie: onze klanten succesvoller maken met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen en realiseren we altijd op een effectieve en spraakmakende manier. Vernieuwend en vaak duidelijk anders. En dat we 7 dagen per week open zijn vinden we meer dan logisch. Jouw doelgroep is immers ook in het weekend doelgroep. Meer weten? Kijk eens op: www.mediaxplain.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid