Overslaan en naar de inhoud gaan

Burger King gebruikt foto’s van brand in restaurants als marketingmiddel

Een gewaagde campagne van de burgerketen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wist je dat Burger King recordhouder is op het gebied van afgebrande restaurants? Sinds de oprichting in 1954 zijn er meer filialen van Burger King in vlammen op gegaan dan van iedere andere fastfoodketen. Bureau David Miami gebruikte dit gegeven in een nieuwe printcampagne.

related partner content for mobile comes here

Echte rampen

In deze advertenties zie je foto’s van restaurants die in lichterlaaie staan. De foto’s zijn niet in scène gezet: zijn het foto’s van echte branden. De voorbeelden komen uit Amerika en Europa.

De boodschap? Burger King grilt zijn burgers altijd op open vuur, zonder olie of boter. Dat heeft niet alleen effect op de smaak, maar soms ook desastreuze gevolgen.

Italië, 2004

Pennsylvania, Verenigde Staten, 2015.

Oregon, Verenigde Staten, 2016.

Credits:
Bureau: David Miami
CCO, oprichter: Anselmo Ramos
Creative Director: Russell Dodson
Creative Director: Antony Kalathara
Associate Creative Director: Jason Wolske
Associate Creative Director: Danny Alvarez
Art Director: Curtis Caja
Copywriter: Ian Holmes
Design Director: Carlos Lange
Strategy Director: John Carlaw
Head of Global Production: Veronica Beach
Producer: Carlos Torres
Associate Producer: Marina Rodrigues
Managing Director, Head of Account: Paulo Fogaca
Senior Account Director: Carmen Rodriguez
Account Director: Lucila Mengide
Account Supervisor: Rafael Giorgino
Senior Business Affairs Manager: Barbara Karalis

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in