Social marketing gaat mainstream
Welke doelgroepen zijn op dit moment het meeste bezig met social networking? De doelgroep 16-24 is bekend, maar volgens Forrester Research zal een andere ?ogenschijnlijk tegenstrijdige- doelgroep de jongeren de komende jaren in omvang overtreffen: de groep ervaren internetters tussen de 35 en 54. Ervaren betekent hier zeven jaar of meer online.
Marketeers moeten zich met hun social marketingacties dus voortaan op meerdere doelgroepen richten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe uitkomsten van het social media-onderzoek zijn beschreven op MarketingOnline.nl (incl twee tabellen).
In 2012 heeft 80 procent van de doelgroep 35-54 zeven jaar of meer ervaring met internet. Over twee jaar ligt dat percentage al op 59 procent.
Mary Beth Kemp, senior analist bij Forrester Research, zal aan de hand van dit onderzoek een presentatie geven over verschillende groepen consumenten in social media, op het Forrester Marketing Forum, volgende week in Barcelona. Molblog is daar dan ook en zal verslag doen.
Dus: Hoe langer een consument online is, des te eerder zal hij zich bezighouden met social networking.
Mary Beth Kemp: 'Naast de jongerendoelgroep doen ervaren internetgebruikers (meer dan 7 jaar online) ook al veel met social media. En deze gebruikersgroep zal flink groeien als de internetpopulatie de komende jaren volwassen wordt.'
Bottomline: marketeers moeten het segment 35-54 jaar de komende vijf jaar goed in de gaten houden op social networks. Kemp: 'Social marketing wordt dus ook relevant voor mainstream en senior doelgroepen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid