Overslaan en naar de inhoud gaan

Social marketing gaat mainstream

Welke doelgroepen zijn op dit moment het meeste bezig met social networking? De doelgroep 16-24 is bekend, maar volgens Forrester Research…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Welke doelgroepen zijn op dit moment het meeste bezig met social networking? De doelgroep 16-24 is bekend, maar volgens zal een andere ?ogenschijnlijk tegenstrijdige- doelgroep de jongeren de komende jaren in omvang overtreffen: de groep ervaren internetters tussen de 35 en 54. Ervaren betekent hier zeven jaar of meer online.

related partner content for mobile comes here

Marketeers moeten zich met hun social marketingacties dus voortaan op meerdere doelgroepen richten.

De uitkomsten van het social media-onderzoek zijn beschreven op (incl twee tabellen).

In 2012 heeft 80 procent van de doelgroep 35-54 zeven jaar of meer ervaring met internet. Over twee jaar ligt dat percentage al op 59 procent.

Mary Beth Kemp, senior analist bij Forrester Research, zal aan de hand van dit onderzoek een presentatie geven over verschillende groepen consumenten in social media, op het , volgende week in Barcelona. Molblog is daar dan ook en zal verslag doen.

Dus: Hoe langer een consument online is, des te eerder zal hij zich bezighouden met social networking.

Mary Beth Kemp: 'Naast de jongerendoelgroep doen ervaren internetgebruikers (meer dan 7 jaar online) ook al veel met social media. En deze gebruikersgroep zal flink groeien als de internetpopulatie de komende jaren volwassen wordt.'

Bottomline: marketeers moeten het segment 35-54 jaar de komende vijf jaar goed in de gaten houden op social networks. Kemp: 'Social marketing wordt dus ook relevant voor mainstream en senior doelgroepen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in