Overslaan en naar de inhoud gaan

Haasten voor een Super Bowl-reclameplek

Pfff, dat het bij de Super Bowl (de sport draait net als bij baseball eigenlijk om de breaks ? handig voor de reclamespotjes) meer gaat om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pfff, dat het bij de Super Bowl (de sport draait net als bij baseball eigenlijk om de breaks ? handig voor de reclamespotjes) meer gaat om de commercials dan de wedstrijd, bewijst een berichtje op maar weer eens: nu al is meer dan negentig procent van de advertentietijd uitverkocht. 'Fox News Corporation heeft nog minder dan tien, maar meer dan vijf procent beschikbaar', schat een media-inkoper.
Fox zelf wil het niet bevestigen of ontkennen.

related partner content for mobile comes here

Adage vindt deze timing opmerkelijk. Meestal hebben netwerken nog wel een paar plekjes over als de dag van een belangrijke wedstrijd aanbreekt, maar nu heeft de vraag van de automakers en de filmstudios de markt krap gemaakt. Vorig jaar kon je nog op het laatste moment tijd inkopen, nu moet je je dus al in november haasten.

De wedstrijd vindt plaats op 3 februari.

Nadeel van deze ontwikkeling is dat doordat de grote jongens de tijd opslokken, er weinig ruimte overblijft voor de kleinere adverteerders die meestal juist met de leukste commercials komen, vindt Adage. Bovendien, meer filmcommercials zorgen ervoor dat kijkers vooral trailers zullen zien en niet zozeer commercials speciaal voor de Super Bowl gemaakt.

Dit jaar kostte en 30-secondenspot 2,6 miljoen dollar, in 2008 is het 2,7 miljoen dollar.

Fox biedt voor de SuperBowl in 2008 adverteerders aan om tevens advertenties te plaatsen op MySpace.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in