Haasten voor een Super Bowl-reclameplek
Pfff, dat het bij de Super Bowl (de sport draait net als bij baseball eigenlijk om de breaks ? handig voor de reclamespotjes) meer gaat om de commercials dan de wedstrijd, bewijst een berichtje op Adage.com maar weer eens: nu al is meer dan negentig procent van de advertentietijd uitverkocht. 'Fox News Corporation heeft nog minder dan tien, maar meer dan vijf procent beschikbaar', schat een media-inkoper.
Fox zelf wil het niet bevestigen of ontkennen.
Adage vindt deze timing opmerkelijk. Meestal hebben netwerken nog wel een paar plekjes over als de dag van een belangrijke wedstrijd aanbreekt, maar nu heeft de vraag van de automakers en de filmstudios de markt krap gemaakt. Vorig jaar kon je nog op het laatste moment tijd inkopen, nu moet je je dus al in november haasten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe wedstrijd vindt plaats op 3 februari.
Nadeel van deze ontwikkeling is dat doordat de grote jongens de tijd opslokken, er weinig ruimte overblijft voor de kleinere adverteerders die meestal juist met de leukste commercials komen, vindt Adage. Bovendien, meer filmcommercials zorgen ervoor dat kijkers vooral trailers zullen zien en niet zozeer commercials speciaal voor de Super Bowl gemaakt.
Dit jaar kostte en 30-secondenspot 2,6 miljoen dollar, in 2008 is het 2,7 miljoen dollar.
Fox biedt voor de SuperBowl in 2008 adverteerders aan om tevens advertenties te plaatsen op MySpace.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid