Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruiken doet kopen

We weten het allemaal: geuren beïnvloeden (onbewust) mensen. Positief en negatief. Ruikt het in een winkel lekker, dan kopen klanten meer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We weten het allemaal: geuren beïnvloeden (onbewust) mensen. Positief en negatief.
Ruikt het in een winkel lekker, dan kopen klanten meer.

related partner content for mobile comes here

is in Frankrijk reeds enkele jaren actief als specialist op het gebied van het vertalen van geuren naar merken. De onderneming verkoopt zijn parfumvarianten aan hotels, fitnesscenters, yogaclubs, spa- en healthcenters, winkels, reisbureaus en banken.

In Nederland gebruikt onder andere het Hilton Amsterdam Schiphol de geuren van dit bedrijf.

PERFUME ID verkoopt tweeparfumlijnen: Parfum D'Atmosphères en een Bio-Organische lijn, gebasereerd op etherische oliën. Verantwoordelijk voor de geuren is 'de neus' Pierre Bourdon (o.a. Yves Saint Laurant, Dior, Davidoff).

Een fles van 200 ml van Parfum D'Atmosphères kost 45 euro, een fles van 100 ml van Bio-Organische lijn kost ook 45 euro.

De innovatie van het product is niet zozeer de geur, maar de verbetering in het verstuiven van de geur. In de zogenaamde Aromax (195 euro) die het bedrijf verkoopt (rechts op de foto) wordt gebruikgemaakt van koude-luchttechnologie die in combinatie met pure parfumolie tot een 'natuurlijke verstuiving'moet leiden.

PERFUME ID: 'Samen met de biologische parfumlijn kan de Aromax zelfs een therapeutisch effect genereren en dus de algemene gezondheid bevorderen.'

Zozo.

Dat roept om een testje. Helaas zit er bij het persbericht geen sample van de biologische lijn, maar wel van Parfum D'Atmosphères, namelijk de 'buisness comfort'. Ik spoot het enthousiast in de lucht en vroeg mijn collega's om hun mening.

'Wie heeft hier schoongewassen kleding aan', vroeg mijn ene collega. 'Dit is gewoon een zware parfum', constateerde mijn andere collega.

Ik vond het ruiken naar een kamer waar een man 's ochtends aftershave op zich heeft gespoten en vervolgens de deur is uitgegaan.

Best lekker, hoor. 'Maar wel erg dominant aanwezig', klaagt mijn collega na een half uur als de geur nog steeds nadrukkelijk op de redactie rondwaart.

Ben benieuwd naar de andere (lichtere?) geuren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in