'Reclame minder belangrijk voor zorgverzekeraar'
Het rapportcijfer dat verzekerden hun verzekeraar geven, wordt vooral bepaald door de ervaringen met de dienstverlening. Goede ervaringen, leveren goede rapportcijfers op, aldus de onderzoekers. 'Het verbeteren van de dienstverlening is voor een verzekeraar mogelijk meer werk dan een goede tv-commercial, maar loont voor het rapportcijfer dat hij krijgt van zijn verzekerden. En daardoor indirect ook voor de verzekeraar', concludeert het Nivel.
Voor verzekerden is vooral de service belangrijk, een snelle afhandeling van rekeningen, en vriendelijke en behulpzame medewerkers. Vertrouwen, loyaliteit en beeldvorming via bijvoorbeeld reclame spelen een kleinere rol. Sinds de nieuwe zorgverzekeringswet uit 2006 moeten de prestaties en prijzen van zorgverzekeraars transparant zijn. Zodat verzekerden kunnen kiezen voor de verzekeraar met de voor hun beste prijs-kwaliteitverhouding.
Het rapport van Nivel is hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid