Overslaan en naar de inhoud gaan

'Reclame minder belangrijk voor zorgverzekeraar'

Goede medewerkers zijn belangrijker voor (zorg)verzekeraars dan een tv-commercial. Dat blijkt uit onderzoek van het Nivel, het Nederlands…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het rapportcijfer dat verzekerden hun verzekeraar geven, wordt vooral bepaald door de ervaringen met de dienstverlening. Goede ervaringen, leveren goede rapportcijfers op, aldus de onderzoekers. 'Het verbeteren van de dienstverlening is voor een verzekeraar mogelijk meer werk dan een goede tv-commercial, maar loont voor het rapportcijfer dat hij krijgt van zijn verzekerden. En daardoor indirect ook voor de verzekeraar', concludeert het Nivel.
Voor verzekerden is vooral de service belangrijk, een snelle afhandeling van rekeningen, en vriendelijke en behulpzame medewerkers. Vertrouwen, loyaliteit en beeldvorming via bijvoorbeeld reclame spelen een kleinere rol. Sinds de nieuwe zorgverzekeringswet uit 2006 moeten de prestaties en prijzen van zorgverzekeraars transparant zijn. Zodat verzekerden kunnen kiezen voor de verzekeraar met de voor hun beste prijs-kwaliteitverhouding.

related partner content for mobile comes here

Het rapport van Nivel is te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in