Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument kiest steeds vaker 'triple play'

Consumenten kiezen steeds vaker voor een bedrijf waarbij ze zowel radio- en televisie, vaste telefoon en internet (triple play) afnemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert telecomtoezichthouder Opta op basis van cijfers over het derde en vierde kwartaal van 2010, die vrijdag zijn gepubliceerd. Het aantal abonnementen voor alles-in-een nam toe van 2,1 miljoen in het tweede kwartaal van vorig jaar tot 2,3 miljoen in de laatste maanden van het jaar. Opta spreekt van een forse stijging.
De tv-markt verandert nauwelijks. De markt blijft voornamelijk verdeeld tussen KPN, Ziggo en UPC. 'Van de regionale spelers is Ziggo nog steeds de grootste met 40 tot 45 procent marktaandeel', meldt . KPN heeft volgens de toezichthouder wel marktaandeel gewonnen. Volgens de waakhond blijft de concurrentie binnen de televisiemarkt licht toenemen.
Het aantal mobiele telefoonaansluitingen nam in het laatste halfjaar van 2010 toe, evenals de omzet van mobiel breedbandinternet. In de gunst om de mobiele beller zijn de marktaandelen ook overwegend gelijk gebleven.
Bij internet thuis zijn het kabel en glasvezel wat de klok slaat, het aantal aansluitingen over koper daalt. De populairste breedbandsnelheid voor thuis ligt tussen 10 en 30 MB per seconde.

related partner content for mobile comes here

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in