Overslaan en naar de inhoud gaan

'Verzekerden waarderen goede dienstverlening meer dan mooie commercial'

Niet een mooie reclamespot maar daadwerkelijk goede dienstverlening. Dat vinden mensen belangrijk bij verzekeraars. Dat concludeerde het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor verzekerden is vooral de service belangrijk, een snelle afhandeling van rekeningen, en vriendelijke en behulpzame medewerkers. Vertrouwen, loyaliteit en beeldvorming via bijvoorbeeld reclame spelen een kleinere rol, zo blijkt uit het waarderingsonderzoek. Sinds de nieuwe zorgverzekeringswet uit 2006 moeten de prestaties en prijzen van zorgverzekeraars transparant zijn. Zodat verzekerden kunnen kiezen voor de verzekeraar met de voor hun beste prijs-kwaliteitverhouding.

related partner content for mobile comes here

Transparantie over de prestaties van zorgverzekeraars heeft als belangrijk doel zorgverzekeraars te prikkelen hun dienstverlening te optimaliseren. Naast ervaringen van verzekerden met de kwaliteit van de dienstverlening, spelen ook vertrouwen in de verzekeraar, loyaliteit en het bestaande beeld van een verzekeraar een rol bij het oordeel van verzekerden over hun verzekeraar. Maar ervaringen met de dienstverlening blijken daarvoor het belangrijkst te zijn. Verzekeraars die inzetten op een hoger algemeen oordeel van hun verzekerden, kunnen zich daarom volgens het beste richten op het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in