'Verzekerden waarderen goede dienstverlening meer dan mooie commercial'


Voor verzekerden is vooral de service belangrijk, een snelle afhandeling van rekeningen, en vriendelijke en behulpzame medewerkers. Vertrouwen, loyaliteit en beeldvorming via bijvoorbeeld reclame spelen een kleinere rol, zo blijkt uit het waarderingsonderzoek. Sinds de nieuwe zorgverzekeringswet uit 2006 moeten de prestaties en prijzen van zorgverzekeraars transparant zijn. Zodat verzekerden kunnen kiezen voor de verzekeraar met de voor hun beste prijs-kwaliteitverhouding.
Transparantie over de prestaties van zorgverzekeraars heeft als belangrijk doel zorgverzekeraars te prikkelen hun dienstverlening te optimaliseren. Naast ervaringen van verzekerden met de kwaliteit van de dienstverlening, spelen ook vertrouwen in de verzekeraar, loyaliteit en het bestaande beeld van een verzekeraar een rol bij het oordeel van verzekerden over hun verzekeraar. Maar ervaringen met de dienstverlening blijken daarvoor het belangrijkst te zijn. Verzekeraars die inzetten op een hoger algemeen oordeel van hun verzekerden, kunnen zich daarom volgens Nivel het beste richten op het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid