Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetbureaus vertonen sterke groei

De internetbureaus boekten vorig jaar fors hogere omzet- en winstcijfers. Voor het lopende jaar verwacht het PIBN verdere verbetering
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De internetbureaus boekten vorig jaar fors hogere omzet- en winstcijfers. Voor het lopende jaar verwacht het verdere verbetering

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit onderzoek van Platform Internet Bureaus Nederland (PIBN) onder haar leden. De bruto bureauomzet steeg in 2010 met 16% ten opzichte van het vorige jaar. De bruto winst steeg met 38% ten opzichte van het jaar daarvoor, wat in lijn lag met de voorspellingen van . De stijging van de omzet was echter 7% hoger dan de verwachtingen die toen werden geuit.

Ook voor dit jaar heeft de branchevereniging haar leden een forecast voor de omzet- en winstverwachting gevraagd. In 2011 wordt een bruto bureau-omzet verwacht die 14% hoger ligt dan in 2010. De winst zal stijgen met 45% ten opzichte van vorig jaar.

Volgens PIBN directeur Jonas Nouwen tonen de cijfers aan dat de internet industrie de crisis achter zich heeft gelaten. “De vraag bij internetbureaus is eerder gestegen en was hoger dan verwacht. Al in 2010 begon de groei aan te trekken en dat zal in 2011 verder doorzetten. Dat geeft mijns inziens aan dat online dienstverlening een belangrijk aspect is in economische ontwikkeling.”

Onder invloed van van de groei zullen bureaus volgens Nouwen hun capaciteit uitbreiden. In 2010 groeide het aantal medewerkers van Nederlandse internetbureaus met 13%.' Ook voor dit jaar voorzien we een verdere stijging.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in