Overslaan en naar de inhoud gaan

Poll: Het nieuwe logo van Nationale-Nederlanden

Verzekeraar Nationale-Nederlanden wil het vertrouwen van consumenten terugverdienen en komt daarom met een nieuwe huisstijl en een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verzekeraar gaat naar eigen zeggen terug naar de essentie van verzekeren door ‘het bieden van zekerheid in dienstverlening, deskundigheid en betrouwbaarheid’.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe logo moet volgens Nationale-Nederlanden laten zien waar het voor staat: ‘een verzekeraar met een menselijk gezicht, die bescherming biedt voor alles wat belangrijk is voor zijn klanten’. De oranje ‘N’ dateert uit 1969, maar het logo is nu gemoderniseerd. ‘De ‘N’ wordt vanaf nu als het ware opgebouwd uit een veelvoud van verschillend geschreven letters N, zoals iedere klant die anders zou schrijven.’ Geen hoofdletters meer, maar kleine letters. Dat moet staan voor openheid en bescheidenheid. De bedoeling wordt duidelijk als je onderstaande commercial bekijkt:

De verzekeraar heeft te maken met een afnemend vertrouwen door bijvoorbeeld de woekerpolisaffaire. Nederlandse verzekeraars gaan ongeveer 200 miljoen euro uittrekken voor te hoge kosten die door ongeveer 100 duizend deelnemers in het verleden zijn betaald voor beleggingspensioenen. Nationale-Nederlanden betaalt met 50 miljoen euro meest om pensioendeelnemers te compenseren, meldt ANP.

De landelijke campagne op onder andere radio en televisie moet consumenten kennis laten maken met het nieuwe gezicht. Eén van de speerpunten in de campagne is de klantgerichtheid. De verzekeraar wil duidelijk maken dat het zich gaat concentreren op behoefte van klanten aan gemak, persoonlijk advies, duidelijkheid en zekerheid. Naast de bank, het internet en een eigen adviesbedrijf, blijft het netwerk van onafhankelijke tussenpersonen hierin een belangrijke rol spelen, aldus de Nationale-Nederlanden.

Wat vinden jullie, gaat het nieuwe logo hier bij helpen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in