Overslaan en naar de inhoud gaan

Challenge Awards naar Coca- Cola, Unilever en Heineken

Coca- Cola Enterprises, Unilever en Heineken hebben vorige week de Challenge Award gewonnen, de prijs voor trade marketing en category…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens een event op 22 april werden de winnaars bekendgemaakt. De Challenge Awards werden voor het eerst uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

De in de categorie Category Development ging naar Coca-Cola Enterprises met de titel ‘Schapvisie ontwikkeld met retailer’. De prijs is voor een bedrijf waarvan de afdeling trade marketing op een onderscheidende manier werkt aan het verbeteren en vernieuwen van het category management proces. De jury spreekt haar waardering uit voor de 'gedegen, vernieuwende en baanbrekende aanpak'.

In de categorie Shopper Activation - dusdanige kennis van de shopper en het shoppergedrag - ging de award naar Unilever met de titel ‘Voorjaarschoonmaak 2009’. Volgens de jury is het geweldig zoals hier ingespeeld wordt op de markt en seizoensomstandigheden. 'In deze prijs georiënteerde markt is Unilever erin geslaagd de shopper te bereiken door het voorjaar als schoonmaak moment te claimen. Door categorie overstijgend naar schoonmaken te kijken en door het winnen van Philips apparatuur in te zetten als actiemechanisme heeft de activiteit echt toegevoegde waarde op de winkelvloer geleverd.'

In de categorie Trade Introduction - de betreffende productintroductie wordt op een onderscheidende en dusdanig overtuigende manier gepresenteerd dat een goede opname wordt gerealiseerd - won Heineken Nederland met de titel ‘Introductie Jillz & Strongbow Gold’. De jury vind het zeer knap om een nieuwe categorie toe te voegen. 'Vrouwen zijn nou eenmaal lastiger te bereiken in de bier categorie en dit initiatief is daarom ook vernieuwend en onderscheidend op de Nederlandse markt en biedt door het goede rendement voldoende nieuwe kansen. De goede doorvertaling van de campagne op de winkelvloer is kenmerkend voor een goede inzet van trade marketing.'

De award voor Trade Marketeer van het jaar is uitgereikt aan Linda van Rijn van FrieslandCampina en voor Category Manager van het jaar aan Sepha Smit van Plus Retail.

Er zijn ook drie aanmoedigingsprijzen uitgereikt aan: Drie mollen sinds 1818 met de titel ‘Introductie Jumbo eigen merk koffie’ , Ferrero met de titel ‘Smeer ‘m voor extra omzet met Nutella naar Centerparcs’ en Bavaria met de titel ‘Blue Monday’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in