Challenge Awards naar Coca- Cola, Unilever en Heineken
Tijdens een event op 22 april werden de winnaars bekendgemaakt. De Challenge Awards werden voor het eerst uitgereikt.
De Challenge Award in de categorie Category Development ging naar Coca-Cola Enterprises met de titel ‘Schapvisie ontwikkeld met retailer’. De prijs is voor een bedrijf waarvan de afdeling trade marketing op een onderscheidende manier werkt aan het verbeteren en vernieuwen van het category management proces. De jury spreekt haar waardering uit voor de 'gedegen, vernieuwende en baanbrekende aanpak'.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIn de categorie Shopper Activation - dusdanige kennis van de shopper en het shoppergedrag - ging de award naar Unilever met de titel ‘Voorjaarschoonmaak 2009’. Volgens de jury is het geweldig zoals hier ingespeeld wordt op de markt en seizoensomstandigheden. 'In deze prijs georiënteerde markt is Unilever erin geslaagd de shopper te bereiken door het voorjaar als schoonmaak moment te claimen. Door categorie overstijgend naar schoonmaken te kijken en door het winnen van Philips apparatuur in te zetten als actiemechanisme heeft de activiteit echt toegevoegde waarde op de winkelvloer geleverd.'
In de categorie Trade Introduction - de betreffende productintroductie wordt op een onderscheidende en dusdanig overtuigende manier gepresenteerd dat een goede opname wordt gerealiseerd - won Heineken Nederland met de titel ‘Introductie Jillz & Strongbow Gold’. De jury vind het zeer knap om een nieuwe categorie toe te voegen. 'Vrouwen zijn nou eenmaal lastiger te bereiken in de bier categorie en dit initiatief is daarom ook vernieuwend en onderscheidend op de Nederlandse markt en biedt door het goede rendement voldoende nieuwe kansen. De goede doorvertaling van de campagne op de winkelvloer is kenmerkend voor een goede inzet van trade marketing.'
De award voor Trade Marketeer van het jaar is uitgereikt aan Linda van Rijn van FrieslandCampina en voor Category Manager van het jaar aan Sepha Smit van Plus Retail.
Er zijn ook drie aanmoedigingsprijzen uitgereikt aan: Drie mollen sinds 1818 met de titel ‘Introductie Jumbo eigen merk koffie’ , Ferrero met de titel ‘Smeer ‘m voor extra omzet met Nutella naar Centerparcs’ en Bavaria met de titel ‘Blue Monday’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid