Overslaan en naar de inhoud gaan

Online verkoop stijgt met 20 procent

Volgens de Shop.org State of Retailing Online 2006-studie zullen consumenten dit jaar 20 procent meer online besteden dan vorig jaar;…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Exclusief reizen komt de online retail dit jaar op 138 miljard dollar, zo rekende Forrester Research uit na onderzoek onder zo’n 174 retailers. Met name computerhardware en -software zijn goed voor 16,8 miljard dollar. Gevolgd door automotive (15,9 miljard) en kleding/schoenen (13,8 miljard). Forrester verwacht dit jaar een flinke groei bij dierbenodigdheden, cosmetica en parfums, zo’n 30 procent.

related partner content for mobile comes here

Gemiddelde onlinesales groeide in 2005 met 25 procent tot 176,4 miljard dollar. Exclusief reizen steeg onlinesales met 28 procent, naar 113,6 miljard, en dat 4,7 procent van de totale sales in 2005.

Trend dit jaar (net als vorig jaar): multichannelstrategieën. Consumenten gebruiken het net met name om prijzen te vergelijken en inspiratie op te doen, dus zullen retailers hun website –naast online verkoop- vooral inzetten om sales in hun echte winkels te vergroten, aldus Shop.org.

Verder: 79 procent van de retailers hanteert een consistent prijsniveau over alle verkoopkanalen, en bijna 46 procent stelt inmiddels eigen cadeaubonnen ter beschikking die online gekocht kunnen worden en weer ingeruild in de winkel. 33 procent doet aan een of andere vorm van loyalty en 26 procent biedt instore informatie online aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in