Online verkoop stijgt met 20 procent


Exclusief reizen komt de online retail dit jaar op 138 miljard dollar, zo rekende Forrester Research uit na onderzoek onder zo’n 174 retailers. Met name computerhardware en -software zijn goed voor 16,8 miljard dollar. Gevolgd door automotive (15,9 miljard) en kleding/schoenen (13,8 miljard). Forrester verwacht dit jaar een flinke groei bij dierbenodigdheden, cosmetica en parfums, zo’n 30 procent.
Gemiddelde onlinesales groeide in 2005 met 25 procent tot 176,4 miljard dollar. Exclusief reizen steeg onlinesales met 28 procent, naar 113,6 miljard, en dat 4,7 procent van de totale sales in 2005.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTrend dit jaar (net als vorig jaar): multichannelstrategieën. Consumenten gebruiken het net met name om prijzen te vergelijken en inspiratie op te doen, dus zullen retailers hun website –naast online verkoop- vooral inzetten om sales in hun echte winkels te vergroten, aldus Shop.org.
Verder: 79 procent van de retailers hanteert een consistent prijsniveau over alle verkoopkanalen, en bijna 46 procent stelt inmiddels eigen cadeaubonnen ter beschikking die online gekocht kunnen worden en weer ingeruild in de winkel. 33 procent doet aan een of andere vorm van loyalty en 26 procent biedt instore informatie online aan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid