Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Effies voor Speurders en Breaker

Speurders.nl en Breaker hebben gisteravond een gouden Effie in de wacht gesleept. Voor het eerst in de geschiedenis van de prijs is er een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gouden oogst was minder dan vorig jaar (twee tegen vier hoogste bekroningen), maar het totaal aantal Effies was gelijk: tien. De enige genomineerde case die buiten de prijzen viel, was ‘Reinventing McDonald’s’ van DDB.
Voor het bureau werd dat echter ruimschoots gecompenseerd met goud voor Breaker, van klant Friesland Foods. ‘Een intelligente introductie van een premiumgeprijsd product dat door zijn unieke eigenschappen een eigen marktsegment creëert’, aldus de jury.

related partner content for mobile comes here

Speurders.nl won goud met een volgens de jury ‘goed geïntegreerd en sympathiek campagneconcept’ van Van Wanten Etcetera, dat vanuit de dagbladenwereld in relatief korte tijd succesvol voet aan de grond kreeg in ‘een markt die vrijwel gebouwd is door “pure” internetmerken zoals Marktplaats en eBay.’ Gekscherende reactie van de winnaar tijdens de uitreiking: ‘We hebben goed gejat van eBay!’

Voor vijf cases was er woensdag in het Koninklijk Instituut voor de Tropen zilver weggelegd: Het Net (Lowe en Draft), Flexa (Van Walbeek & Van Wanten Etcetera), ROC Leiden (Dynamic Zone), Route Mobiel (XXS) en vleesvervanger Valess (FHV BBDO, Porter Novelli). Brons ging er naar Albert Heijn (TBWANeboko), ClearSkin (Mountain Design) en Scarlet (BeyenMeyer).
Scarlet-icoon Beau van Erven Dorens presenteerde de avond. Hij kreeg assistentie van twee politici: ex-wethouder Laititia Griffith en EZ-staatssecretaris Karien van Gennip. Beau tegen de optredende cabaretiers De Lama’s: ‘Hé kale jakhalzen, is de staatssecretaris al in the house?’

Op de foto het winnende Van Wanten-team. Foto: Frans Schellekens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in