Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft gaat voor emerging markets met FlexGo

Het concept dat in de mobiele telefonie al jaren bestaat, heeft Microsoft gekopieerd naar de eigen branche: prepaid computing. Het concept…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concept dat in de mobiele telefonie al jaren bestaat, heeft Microsoft gekopieerd naar de eigen branche: prepaid computing. Het concept heet . Doelgroep: emerging markets.

related partner content for mobile comes here

In deze immens grote markten (waaronder China, India, Brazilië) betaalt 72% van alle mobiele bellers prepaid. Dat zijn er nogal wat. Hiermee is het populaire mobieltje ineens bereikbaar geworden voor een enorme groep mensen. Het computergebruik in deze landen bleef hier nog flink bij achter, dus bedacht een slimme marketeer van Microsoft om het beproefde telecomconcept naar de eigen branche te halen.

De gebruiker van FlexGo doet een aanbetaling en koopt een prepaidkaart die hem of haar recht geeft op bijvoorbeeld 800 uur computeren tegen een 'scherp tarief' (aldus Microsoft). De kaart bevat een code waarmee hij/zij kan inloggen tot het afgesproken aantal uren is bereikt.

Aan dit concept is ook nog een soort huurkoop-principe gekoppeld: bij meer dan een x-aantal uren computeren is de gebruiker eigenaar. Goeie actie, van Microsoft!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in