Microsoft gaat voor emerging markets met FlexGo


Het concept dat in de mobiele telefonie al jaren bestaat, heeft Microsoft gekopieerd naar de eigen branche: prepaid computing. Het concept heet FlexGo. Doelgroep: emerging markets.
In deze immens grote markten (waaronder China, India, Brazilië) betaalt 72% van alle mobiele bellers prepaid. Dat zijn er nogal wat. Hiermee is het populaire mobieltje ineens bereikbaar geworden voor een enorme groep mensen. Het computergebruik in deze landen bleef hier nog flink bij achter, dus bedacht een slimme marketeer van Microsoft om het beproefde telecomconcept naar de eigen branche te halen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe gebruiker van FlexGo doet een aanbetaling en koopt een prepaidkaart die hem of haar recht geeft op bijvoorbeeld 800 uur computeren tegen een 'scherp tarief' (aldus Microsoft). De kaart bevat een code waarmee hij/zij kan inloggen tot het afgesproken aantal uren is bereikt.
Aan dit concept is ook nog een soort huurkoop-principe gekoppeld: bij meer dan een x-aantal uren computeren is de gebruiker eigenaar. Goeie actie, van Microsoft!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid