
Foto: Nick Helderman
Nederlandse creatieve ondernemers en startups verenigen zich als 'New Dutch Wave' en presenteren zich tijdens South by Southwest. De tweede dag staat in het teken van media-innovatie. Sprekers als Ola Björling (Mediamonks) en VR-expert Galit Ariel presenteerden hun visie op het podium.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensNederlandse ondernemers en creatieven gaan al jaren naar ’s wereld grootste interactieve festival en dit jaar vonden Atilla Meijs (Corinno Media Group), Arne Koefoed (Wink) en Danny Frietman (Enterprise Summit) het tijd voor een overkoepelde club die alles uit Nederland op SXSW zou verbinden.
Lees meer over het ontstaan van New Dutch Wave. Naast een stand op de beurs, hebben zij dit jaar een eigen huis. Dat bestaat uit twee clubs vlakbij 6th Street: Barbarella & Swan Dive. Bekijk de opening.
.
Nederlandse stand
Daarnaast is de New Dutch Wave aanwezig op de SXSW Conference. In een grote hal presenteren landen van over de hele wereld hun meest vernieuwende projecten. Zo laat Japan de nieuwse snufjes op het gebied van artificial intelligence zien. De Brazilianen pronken met hun innovaties op het gebied van video en virtual reality. De Nederlandse stand is erg divers: van 's werelds kleinste sociale netwerk Camarilla tot Utomik, de 'Spotify voor games'. En natuurlijk krijgt elke voorbijganger een stroopwafel van Stroopclub.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee