Overslaan en naar de inhoud gaan

MassiveMusic maakt wereldwijde sonic identity Randstad

MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld die moet aansluiten bij de merkpropositie 'Human forward'.
Miniatuurvoorbeeld
Human Forward Randstad
Miniatuurvoorbeeld
Human Forward Randstad

MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld. Het gaat om een merksong en een onderscheidend soundlogo als muzikale ondersteuning voor het merk. De zogenoemde 'sonic identity' moet de in december gelanceerde nieuwe merkpropositie ‘Human Forward’ - ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam - versterken.

related partner content for mobile comes here

Randstad werd in 1960 in Nederland opgericht door Frits Goldschmeding en heeft altijd de onmisbare waarde van muziek als onderdeel van hun merkidentiteit erkend. Toen Randstad een internationale speler werd, resulteerde dat in het gebruik van het nummer ‘Good To Know You’. Met de recente introductie van hun nieuwe merkbelofte ‘Human Forward’ ontstond de behoefte aan een nieuw op maat gecomponeerd geluid.

De nieuwe identiteit, die geleidelijk wereldwijd wordt ingezet via verschillende kanalen, waaronder UI and UX geluiden voor online notificaties, mobiele alerts, muziek voor social media, TV, radio en evenementen, maar bijvoorbeeld ook ringtones.

Luc van Stiphout, Head of Music & Brands bij MassiveMusic: 'Een jaar geleden gaf Randstad ons een heldere briefing: help het merk versterken door het strategisch inzetten van muziek en geluid. Ze zochten een eigen geluid met de focus op het verbinden van klanten en kandidaten door authenticiteit en emotie. Het resultaat is een nieuwe sonic identity dat zorgt voor consistentie en cohesie van alle touchpoints, zowel extern als intern naar hun 39.000 werknemers die zijn verspreid over 39 landen.'

MassiveMusic begon het creatieve proces met een onderzoek. Daaruit ontstond het idee voor een duet, waarin een man en een vrouw zingen over het samen vooruit gaan en het realiseren van hun echte potentieel, zowel op werk- als privégebied. Een boodschap die Randstad al jaren ondersteund. Het duet breidt zich uiteindelijk uit tot een groot koor dat staat voor Randstad zelf. 'Alle instrumenten en vocalen in de compositie en productie werden geselecteerd om hun warmte, toon en authenticiteit', aldus MassiveMusic. 

Luister hier de nieuwe merksong: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in