Overslaan en naar de inhoud gaan

Leiding \Vidiboko vertrekt bij TBWA

Niels de Kuiper en Pum Buisman verlaten TBWA\Neboko per 1 maart na respectievelijk 14 en 17 jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Kuiper: ‘Het heeft niets met sleur te maken. TBWA is juist een bureau met veel verschillende soorten klanten, waar heel erg verschillend werk voor wordt gemaakt. Wel ging er de laatste jaren als creatief directeur en head of content heel veel tijd in het begeleiden zitten. We willen weer meer zelf gaan maken. Waarom we samen weggaan? Pum was de producer van mijn eerste shoot, we halen beiden onze energie uit goede ideeën en dankzij \Vidiboko weten we wat we aan elkaar hebben. Als wij samen ergens voor gaan, krijgen we vaak heel veel voor elkaar. Wat we exact gaan doen, willen we nog niet zeggen. Maar we hebben de laatste jaren bij \Vidiboko heel veel geleerd over het produceren van video’s en formats, dus het zou gek zijn als we een camping beginnen. Toch?’

Vidiboko klaarmaken om zelfstandig klanten te bedienen

Wat vindt Rik Ledder (links op de foto), CEO TBWA\Neboko, van het vertrek van De Kuiper en Buisman? ‘Ontzettend jammer. Beiden hebben zo hun stempel gedrukt op het bureau dat we op dit moment zijn. Maar na 17 en 14 jaar is het natuurlijk niet gek, in een vak waar mensen gemiddeld niet langer dan een paar jaar op dezelfde plek zitten, dat ze ‘n keer iets anders willen.

‘Maar \Vidiboko is juist dankzij Pum en Niels duurzaam opgebouwd. De afgelopen jaren hebben we binnen ons bureau een enorme maker’s cultureontwikkeld, waar zij aan de basis van hebben gestaan. We produceren niet alleen voor Albert Heijn, maar ook voor merken als McDonald’s, Aegon, adidas, Staatsloterij en Etos. Er staat in ieder geval een stevige groep producers klaar om continuïteit te bieden. Daarover maken we ons de minste zorg. Het vertrek van Pum en Niels biedt, hoe ongewenst ook, weer nieuwe kansen om onszelf door te ontwikkelen. Opvolgers beschikken weer over andere competenties.

‘Maar wat we ook overwegen is om \Vidiboko klaar te maken om zelfstandig klanten te gaan bedienen (andere dan die van TBWA\Neboko dus). Bij de zoektocht naar opvolgers zullen we daar zeker rekening mee houden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in