Overslaan en naar de inhoud gaan

Succesvolle radiozender 100% NL presenteert nieuw logo

SuperRebel.com heeft rebranding verzorgd voor 100% NL
Partner
SUPERREBEL.COM

SuperRebel.com is an international creative agency. We develop brave new brands and we energise existing brands. By all means. We are the ultimate agency for entrepreneurs and entrepreneurial marketeers who want to get the best out of their brands. Just like we do with our own brand. #bebrave

Miniatuurvoorbeeld
Logo 100% NL
© SuperRebel.com
Miniatuurvoorbeeld
Logo 100% NL
© SuperRebel.com

Het nieuwe logo van 100% NL loopt deze keer voor de muziek uit.

100% NL is de radiozender met de beste muziek van Nederland. De zender is overal te beluisteren en inmiddels een van de 10 grootste zenders van Nederland. Samen met Slam! is 100% NL onderdeel van RadioCorp. Het bedrijf heeft ambitieuze doelstellingen. Daarom heeft 100% NL in nauwe samenwerking met SuperRebel.com een nieuwe identiteit ontwikkeld. Deze moet ervoor zorgen dat het merk fris blijft en kan blijven groeien. Het merk moet in de smaak vallen bij alle doelgroepen, van jong tot oud.

Aangezien het media landschap nog steeds in een razend tempo verandert en consumenten overal media kunnen consumeren had 100% NL behoefte aan een sterk en herkenbaar beeldmerk. Uiteindelijk is gekozen voor een oranje leeuw met een koptelefoon. Hierin komen alle belangrijke merkwaarden samen. Het beeldmerk is ontwikkeld in samenwerking met de bekende ontwerper en illustrator Stang, oa bekend door zijn werk voor de Kunsthal. Het woordmerk is gebaseerd op het oude logo maar opgefrist zodat het weer lange tijd mee kan. De nieuwe identiteit is doorvertaald naar alle media, waaronder de website en de app en zal ook te zien zijn op onder andere outdoor media.

Lodewijk Varossieau, Creative Director SuperRebel.com: "Het werken voor een mediamerk is een grote uitdaging. Niet in de laatste plaats omdat miljoenen mensen je werk zien. Toen we de opdracht kregen om de rebranding van 100% NL te verzorgen waren we dan ook zeer vereerd. We hebben samen met Esther Gorlee en haar team in korte tijd heel veel werk verricht en we zijn supertrots op het resultaat. Wij hopen dat 100% NL mede door de nieuwe identiteit een iconisch merk wordt. Los van het feit dat we hopen dat deze mooie radiozender snel een plaatsje in de top-5 van Nederland verovert. Hopelijk levert de nieuwe identiteit daar een kleine bijdrage aan. RadioCorp is een geweldig bedrijf om voor en mee te werken."

Lees hier de hele case

Op 100% NL hoor je de hits van Marco Borsato, Davina Michelle en OG3NE. Maar ook Guus Meeuwis, Keningston en Nick & Simon. 100% NL is het radiostation van De Barry Paf Show, elke werkdag van 06:00 tot 10:00 uur. Ook hoor de middagshow met Chantal Hutten, elke werkdag tussen 16:00 en 19:00 uur. Met werkelijks 1,5 miljoen verschillende luisteraars, een eigen tv-station, het 100% NL Magazine, digitale activiteiten en aanwezigheid op evenementen is 100% NL een multimediaal merk. 

SuperRebel.com is an international creative agency. We develop brave new brands and we energise existing brands. By all means. We are the ultimate agency for entrepreneurs and entrepreneurial marketeers who want to get the best out of their brands. Just like we do with our own brand. #bebrave

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
SUPERREBEL.COM

SuperRebel.com is an international creative agency. We develop brave new brands and we energise existing brands. By all means. We are the ultimate agency for entrepreneurs and entrepreneurial marketeers who want to get the best out of their brands. Just like we do with our own brand. #bebrave

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in