Overslaan en naar de inhoud gaan

'Hype voetbalplaatjes AH voorbij'

De hype rond de voetbalplaatjesactie van Albert Heijn is over zijn hoogtepunt heen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK Panel Services in het Algemeen Dagblad. Holla vindt dat het 'tijd is voor iets nieuws’. De klantenwinst was in voorgaande jaren hoger dan nu. Van de Nederlandse huishoudens kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij . Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat slechts 0,1 pct minder, in 2009 41,5 procent en in 2008, voordat er gespaard kon worden, 37,3 procent.
Holla: ‘De verrassing is ervan af. Bovendien kwam concurrent C1000 dit jaar ook al met voetbalplaatjes.' De deskundige stelt dat AH toch op meer had gerekend. ‘De supermarkt heeft zijn marktaandeel flink vergroot en trekt dus hoe dan ook al meer klanten. Dan verwacht je tijdens zo’n spaaractie een extra grote piek.’
Holla denkt dat Albert Heijn volgend jaar met een andere actie komt. ‘Ik verwacht geen vierde plaatjesboek. Voetbal scoort, maar hier is het nieuwtje vanaf.’

related partner content for mobile comes here

Bron: AD/Distrifood.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in