'Hype voetbalplaatjes AH voorbij'


Dat zegt onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK Panel Services in het Algemeen Dagblad. Holla vindt dat het 'tijd is voor iets nieuws’. De klantenwinst was in voorgaande jaren hoger dan nu. Van de Nederlandse huishoudens kwam de afgelopen weken 43,2 procent bij Albert Heijn. Tijdens de voetbalplaatjesactie van 2010 was dat slechts 0,1 pct minder, in 2009 41,5 procent en in 2008, voordat er gespaard kon worden, 37,3 procent.
Holla: ‘De verrassing is ervan af. Bovendien kwam concurrent C1000 dit jaar ook al met voetbalplaatjes.' De deskundige stelt dat AH toch op meer had gerekend. ‘De supermarkt heeft zijn marktaandeel flink vergroot en trekt dus hoe dan ook al meer klanten. Dan verwacht je tijdens zo’n spaaractie een extra grote piek.’
Holla denkt dat Albert Heijn volgend jaar met een andere actie komt. ‘Ik verwacht geen vierde plaatjesboek. Voetbal scoort, maar hier is het nieuwtje vanaf.’
Bron: AD/Distrifood.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid