Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen nog historisch laag

Vooral mensen met de hoogste inkomens kregen de eerste maanden van 2012 minder vertrouwen in de Nederlandse economie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het publiceerde maandag gegevens waaruit blijkt dat het toch al lage consumentenvertrouwen onder de hoogste inkomens begin dit jaar een omslag kende van overwegend positief naar negatief. Omdat inmiddels in alle inkomensgroepen het vertrouwen in de min staat, lijkt het devies liever sparen dan grote aankopen doen.

related partner content for mobile comes here

Onder meer vanwege de onzekerheid rond de schuldencrisis daalde het consumentenvertrouwen in een jaar tijd van -5 in 2011 naar -36 in het eerste kwartaal van 2012. Het dieptepunt lag in de laatste maanden van 2011 toen het CBS -38 noteerde, de sterkste daling en de laagste kwartaalwaarde ooit, aldus het CBS. Het CBS ziet voor het eerste kwartaal 2012 enig herstel, maar noemt ook de huidige score nog historisch laag.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in