Overslaan en naar de inhoud gaan

CBS: consumptiegroei vertraagt

Huishoudens hebben in maart 1,3 procent meer besteed aan goederen en diensten dan een jaar eerder. Deze groei is kleiner dan in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van het CBS. De consumptiecijfers zijn gecorrigeerd voor veranderingen in de samenstelling van koopdagen en voor prijsveranderingen.

related partner content for mobile comes here

De correctie voor de koopdagen bevat deze maand wat meer onzekerheid, door het vroege vallen van Pasen dit jaar. De vertraging komt vooral door de teruggelopen groei van de bestedingen aan goederen. In maart waren deze slechts 0,6 procent hoger dan een jaar eerder.

Aan voeding, dranken en tabak is 3,6 procent meer besteed. De uitgaven aan duurzame goederen namen daarentegen met 3,5 procent af. Dit is de grootste afname in drie jaar tijd. De aanschaf van duurzame goederen is het meest gevoelig voor schommelingen in de conjunctuur.

Ondanks de vertraagde consumptiegroei in maart, ligt het groeicijfer voor het eerste kwartaal van 2008 in lijn met dat van de jaren 2006 en 2007.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in