Overslaan en naar de inhoud gaan

Betekenis geven aan veranderingen

Eerst stilstaan, dan veranderen zeg je. Hoe doe je dat? ‘Een succesvolle veranderaanpak houdt rekening met de specifieke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe geef je betekenis aan verandering?
‘Veranderingen leiden vaak tot onzekerheid en de vraag is hoe je betekenis geeft aan onzekere gebeurtenissen. Dat zie ik als een taak van een leider. Communicatieprofessionals kunnen leiders daarbij helpen. Bij KPN is het vertellen van verhalen ingezet om mensen te inspireren door richting te geven en ruimte te laten voor een eigen aanpak. De directeur consumentenmarkt neemt bijvoorbeeld het initiatief en daagt zijn collega’s uit om in een verhaal te vertellen wat de strategie van KPN betekent voor het eigen onderdeel. Zelf vertelt hij het verhaal van Napoleon die enorm krachtig opereert, maar in de pan is gehakt door op te veel fronten te willen strijden. Daarom doet de divisie consumentenmarkt aan frontverkleining. Iedereen binnen de divisie zag het beeld en begreep de zeven speerpunten in de strategie van de divisie. Dit heeft de lijst aan projecten verkort en de slagkracht van de divisie vergroot.’

related partner content for mobile comes here

Jaap Boonstra (Universiteit van Amsterdam en Esade Business School in Barcelona) spreekt 24 maart op het congres iChange.
Meer informatie:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in