Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer social search tussen Google zoekresultaten

Google heeft zijn social search uitgebreid: de social search-resultaten staan niet meer onderaan de zoekresultatenpagina, maar worden nu op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gebruikers zullen dus steeds vaker zoekresultaten zien van collega’s, familie en vrienden, tussen de ‘normale’ zoekresultaten. Dus als je van plan bent om de Kilimanjaro te beklimmen, en je collega heeft over die ervaring een blogpost geschreven, dan zal zijn link bovenaan in de zoekresultaten staan, voorzien van korte omschrijving en beeld.

related partner content for mobile comes here

Google heeft Social Search iets begrijpelijker gemaakt door korte omschrijvingen toe te voegen bij links naar Twitterberichten, of andere sites. Dus als je op zoek bent naar een bepaalde video, die toevallig geretweet is door een vriend, zul je die link hoog terugvinden in de zoekresultaten, samen met een opmerking en foto van je vriend.

Leuk voor consumenten, maar wat betekent het voor online marketeers? Volgens David Binkowski van het Amerikaanse bureau Lippe Taylor zullen marketeers meer moeten focussen op consumentprofielen in sociale netwerken, en rekening moeten houden met het feit dat SEO minder van invloed wordt. Niet dat SEO-technieken minder relevant worden, integendeel. Maar naarmate de activiteiten van vrienden belangrijker worden, zullen niet-relevante resultaten steeds vaker het veld moeten ruimen.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in