Meer social search tussen Google zoekresultaten


Gebruikers zullen dus steeds vaker zoekresultaten zien van collega’s, familie en vrienden, tussen de ‘normale’ zoekresultaten. Dus als je van plan bent om de Kilimanjaro te beklimmen, en je collega heeft over die ervaring een blogpost geschreven, dan zal zijn link bovenaan in de zoekresultaten staan, voorzien van korte omschrijving en beeld.
Google heeft Social Search iets begrijpelijker gemaakt door korte omschrijvingen toe te voegen bij links naar Twitterberichten, of andere sites. Dus als je op zoek bent naar een bepaalde video, die toevallig geretweet is door een vriend, zul je die link hoog terugvinden in de zoekresultaten, samen met een opmerking en foto van je vriend.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLeuk voor consumenten, maar wat betekent het voor online marketeers? Volgens David Binkowski van het Amerikaanse bureau Lippe Taylor zullen marketeers meer moeten focussen op consumentprofielen in sociale netwerken, en rekening moeten houden met het feit dat SEO minder van invloed wordt. Niet dat SEO-technieken minder relevant worden, integendeel. Maar naarmate de activiteiten van vrienden belangrijker worden, zullen niet-relevante resultaten steeds vaker het veld moeten ruimen.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid