Overslaan en naar de inhoud gaan

eBay is het meest sociale merk

De 'grootste' merken in social media-reputatie zijn eBay, Apple, Google,Blackberry en Amazon. Aldus Alterian, dat onderzoek deed naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 'grootste' merken in social media-reputatie zijn eBay, Apple, Google,Blackberry en Amazon. Aldus , dat onderzoek deed naar merken en hun betrokkenheid in social media.

related partner content for mobile comes here

Een paar verrassingen komen uit het onderzoek naar voren: zo verslaat eBay grote namen als Apple en Google. Dat komt volgens de onderzoekers doordat eBay al heel lang bezoekers effectief bereikt via fora, corporate blogging, maar ook Twitter en Facebook. Zo kun je als klant van eBay via Facebook’s Open Graph de aankoopkosten delen met een vriend, met gebruik van PayPal. eBay maakt ook gebruik van blogs, fora en discussiegroepen voor de interne communicatie.

Gucci is het hoogste niet-technologische merk in de lijst op nummer 6. Ford staat op 7, MTV op 8. Samsung vinden we terug op plek 9 en Yahoo op nummer 10.

Coca Cola staat in de Interbrand top global brands-lijst op nummer 1, maar in deze lijst vinden we het merk terug op een 24e plek. Volgens de onderzoekers gebruikt het merk wel veel social media-tools om contact te maken met consumenten, maar gebeurt dat niet altijd op de juiste manier.

De Social Media Reputation (SMR) score meet de social media ‘noise’ rond een merk en is gebaseerd op de mate van populariteit (is de buzz positief of negatief?). Daar bovenop komt een ‘recentheid’-score (een actuele buzz heeft een hogere score dan een oude). Vervolgens wordt iedere score met de hand geanalyseerd om te kijken of het systeem niets verkeerd heeft geïnterpreteerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in