Social media in de bouw
Gemiddeld geeft 82 procent aan dat zij geen gebruik maken van social media. Van de architecten maakt 38 procent gebruik van één of meerdere sociale netwerken. Klusbedrijven zijn het minst actief. Slechts 2 procent gebruikt één of meerdere sociale netwerken.
LinkedIn grootst
De afnemers die aangeven dat zij gebruikmaken van social media om contacten in bouwwereld te bereiken, doen dat vooral met LinkedIn. Van de afnemers gebruikt 13 procent LinkedIn, van de architecten gebruikt 34 procent LinkedIn.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDrie van de tien bedrijven die iets doen met social media, hebben een online marketeer in dienst. Bij zeven op de tien bedrijven houdt een andere medewerker zich bezig met online activiteiten. Handelaren lopen hierbij voor op fabrikanten. Van de handelaren heeft 37 procent een specifieke online marketeer of online medewerker in dienst. Dat is beduidend meer dan de 19 procent van de fabrikanten die zo’n medewerker heeft. Wellicht komt dat door de webshops van handelaren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid