Overslaan en naar de inhoud gaan

Axe presenteert live webcam show met gevallen engelen

Een nieuw branded content project rond Axe doet de grenzen tussen tv en internet vervagen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Axe Heaven on Earth is het eerste concrete resultaat van een meerjarenstrategie die Unilever met Media Republic en Mindshare heeft uitgewerkt. Binnen Unilever heeft Axe een voortrekkersrol wat betreft de digitale communicatiestrategie.
Volgens senior brand manager Arjan Baars 'drijft' de strategie op 'het bieden van content die jongeren kunnen delen en die ze in staat stelt om te interacteren. Belangrijk onderdeel van de strategie is daarnaast een crossplatformbenadering 'waarbij onze eigen brandsites het vertrekpunt zijn en we content op meer platforms neerzetten.'

related partner content for mobile comes here

Axe Heaven on Earth is een live 24/7 online format. In creatief opzicht borduurt het concept voort op de tv-commercial ('even angels will fall’, van BBH Londen) voor de nieuwe geur Excite. In de commercial is te zien dat zelfs engelen zijn gevallen voor de nieuwe geur. Drie van hen hebben voor de komende twee werken hun intrek genomen in Heaven on Earth: een luxe villa waar het hen aan bijna niets ontbreekt. Bijna niet, want het enige waar zij op wachten is … de ideale man.
Jongens die zich aangesproken voelen, kunnen zich melden op de . Door middel van zeven webcams kunnen ze de engelen door het huis volgen, tot in de badkamer.

In eerste instantie is het aantal videostreams beperkt tot twee. Maar hoe meer tijd iemand spendeert op de site, hoe meer camera’s hij kan ‘vrijspelen’. Wie erin slaagt de robo-cam te unlocken kan door het hele huis rijden en 'komt op plaatsen waar je als man alleen maar van kunt dromen.’
Ook is het mogelijk om de unlock-tijd te verkorten door content te delen op Facebook of Hyves. 'Op die manier creëren we mediawaarde voor Axe,' zegt executive creative producer Arno van Rossum van Media Republic.
In de activatiecampagne is een belangrijke rol weggelegd voor sociale media. Profielen van de engelen op Facebook, Youtube, Hyves, Twitter en Netlog helpen om de dames beter te leren kennen. Ook is het mogelijk om Skype calls te verdienen en post te sturen. De origineelste stukken komen te hangen aan de wall of fame in het huis.
Voor mannen ligt een beloning in het verschiet. Elke dag ontvangt één gelukkige een uitnodiging voor een bezoek aan Heaven on Earth. Tijdens het bezoek doet hij mee aan een ‘spicy’ vraag- en-antwoordspel met leugendetector dat andere kijkers live kunnen volgen en beïnvloeden.

Axe Heaven on Earth is een Benelux-initiatief van de Brand Activation Group (BAG); een samenwerking met Media Republic met het Belgische bureau Ubiquity.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in