Overslaan en naar de inhoud gaan

Social Media School: Gebruik Facebook zakelijk

9 en 10 maart is de derde editie van de MarketingRSLT Social Media School. 20 workshops over social media, verdeeld over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

9 en 10 maart is de derde editie van de . 20 workshops over social media, verdeeld over de categorieën Strategie, Specialisme en Hands-on. In de laatste categorie de workshop van online community-specialist Erno Hannink, met als titel ‘Gebruik Facebook zakelijk’. Molblog stelde hem alvast wat vragen.

related partner content for mobile comes here

Kun je praktische tips noemen om goed te starten, en je te onderscheiden op Facebook?

Hannink: ‘Allereerst voeg je een welkomtab toe aan je pagina. Op deze tab vertel je meer over wat je als bezoeker kunt vinden op de pagina, voor wie is het, waarom en wat. Verder nodig je de bezoeker expliciet uit door ze op de ´Vind ik leuk´ knop te laten klikken. En dan zorg je er voor dat bezoekers die nog geen fan zijn, landen op de welkomtab. Dit levert meer dan een verdubbeling van het aantal nieuwe fans op.’

‘Een banner aan de zijkant zorgt ook voor een branding van je pagina.Maak er meer van dan alleen een foto van jezelf, of een logo van je bedrijf.’

Je hebt een Facebookpagina. Hoe nu verder?

‘Nu er voor zorgen dat je nieuwe bezoekers en nieuwe fans aantrekt. Dat begint allereerst met actief schrijven en plaatsen van berichten op je pagina. Je kunt bijvoorbeeld de berichten van je blog ook plaatsen op je pagina, op een aantal manieren.
Stel vragen aan je doelgroep, lok interactie uit. Wees ten minste 1 keer per 2 dagen actief als je wilt dat je fans ook actief worden op jouw pagina. Kies een onderwerp dat interessant is voor je doelgroep en vooral gaat over je doelgroep. Zorg voor focus op je pagina in de onderwerpen.’

‘Een zinvolle vraag vooraf is natuurlijk waarom doe ik dit allemaal. Wat wil ik doen met die fans?’

Wat weten de meeste bedrijven nog niet van Facebook?

‘50 procent van de deelnemers bezoekt iedere dag Facebook. Nederland heeft nu ongeveer 3.5 miljoen actieve gebruikers. “Actief” betekent hier tenminste 1 keer per maand aanmelden.
Eenderde van de deelnemers bezoekt Facebook via de mobiele telefoon.
Als je meer dan 25 fans hebt voor je pagina, kun je een persoonlijke URL maken voor je pagina. Als je minder dan 100 fans hebt voor je pagina kun je de naam van deze pagina nog wijzigen, daarna niet meer.’

De wordt georganiseerd op 9 en 10 maart in Seats2Meet in Utrecht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in