Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand je ex af en win een iPad!

Merken willen graag dat consumenten van ze houden. Saatchi & Saatchi heeft hier een hele filosofie omheen gebouwd: Lovemarks. Google,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken willen graag dat consumenten van ze houden. Saatchi & Saatchi heeft hier een hele filosofie omheen gebouwd: . Google, Coca-Cola en iPod (?) vormen de top 3 in de ranking van meest loveable merken. Mocht je merk de consument koud laten, dan ontwikkel je natuurlijk een mooie Valentijnsdag-campagne, zoals of . Dan komt de liefde voor het merk vanzelf.

related partner content for mobile comes here

Maar wat blijkt: vlak voor Valentijnsdag besluiten veel stellen juist om uit elkaar te gaan.

David McCandless analyseerde voor een TED talk tienduizenden Facebook-updates met daarin woorden als ‘break-up’ en maakte hier een mooie grafiek van (te zien in onderstaand filmpje op 6:15 minuten).

Al deze verse singles hebben op Valentijnsdag dus helemaal geen zin in om liefdesboodschappen in te sturen of hun profiel te versieren met een Valentijnspimp. – een lifestyleblog dat zich heeft gespecialiseerd in liefde – deed onderzoek onder ruim duizend Amerikanen, die aangaven dat ze nog veel te vaak een kijkje namen op de profielpagina’s van hun ex.

In aanloop naar Valentijnsdag roept Yourtango dus op om je ex te unfrienden op Twitter, Foursquare en Facebook, en om meteen ook je ex te untaggen en playlists te verwijderen op Spotify als deze je aan hem of haar doen denken. Op de kun je met een test erachter komen of het tijd is om de digitale banden met je ex te verbreken. Is dat gelukt, dan kun je dat meteen je hele vriendenkring laten weten.

En mocht je nou net ná Valentijnsdag uit elkaar gaan, dan kun je je nieuwe lingeriesetje of Knuffelrock-cd’s altijd nog verkopen op .

Opbokken dus met de hartjes, liefdesduiven, zoete klanken en al dat roze en rood. Dat kan interessante inhakers opleveren!
“Bang! En je ex is weg!” bijvoorbeeld, of “Geen exen. Dat scheelt.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in