The Rise of the Tablets
Kosten: 65 euro (inclusief verzendkosten)! Deze tablet heeft meer features dan de iPad, zoals een frontcamera, en de mogelijkheid om een keyboard, muis en harddisk aan te sluiten. Met maar 128mb geheugen, een zwakke batterij en beperkte responsive Multi-touch scherm is deze 7 inch tablet van Chinees fabricaat echter zeker geen ‘iPad-killer’. Het is echter wel een bewijs dat tablets (net als smartphones) niet alleen meer voor de high-end consument bereikbaar zijn.
Enkele cijfers: In 2010 zijn er circa 12 miljoen tablets verkocht. Voornamelijk zijn dit iPads (10 miljoen) en Samsung Galaxy Tablet. In 2011 zal het aantal stijgen naar 50 miljoen. Met goedkopere alternatieven zoals de Archos 7 (149 euro), Dell Streak (449 euro) en Chinese ‘merken’ als ePad, aPad, iRobot zijn deze verwachtingen misschien nog wel bescheiden. Onderzoeksbureau Forrester verwacht dat al in 2012 de wereldwijde verkoop van tablets groter zal zijn dan notebooks. Kortom: iedereen gaat aan de tablet.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDeze enorme adoptie van tablets bij consumenten biedt voor adverteerders een kans om via de tablet een nog betere interactievere brand experience over te brengen naar de consument.
Oa UPC en Vodafone adverteert op de iPad versie van NU.nl (zie foto)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid