Overslaan en naar de inhoud gaan

Meeste klachten over niet-werkende afmeldhyperlink

De meeste klachten (67%) die Privacywaarborg.nl ontvangt, gaan over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat staat in het jaarverslag van de DDMA Privacy Autoriteit. Als een consument vermoedt dat bedrijven onzorgvuldig omgaan met zijn gegevens bij het toesturen van reclame kan hij klagen bij het online klachtenloket . De klachten worden in behandeling genomen door de DDMA Privacy Autoriteit.

related partner content for mobile comes here

Sinds de lancering van het klachtenloket in mei 2010 kwamen ruim 60 klachten binnen. Naast klachten over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven werd er ook geklaagd over telemarketing en lead-generation. DDMA meldt dat 85 pct van de klachten is inmiddels opgelost.

Directeur DDMA Diana Janssen spreekt van een waardevolle toevoeging: 'Het online klachtenloket geeft een consument terecht greep op zijn gegevens. De focus ligt niet op het inventariseren van meldingen maar op het oplossen van klachten. Deze korte lijn is essentieel voor het vertrouwen in marketing en reclame. Het klachtenloket en de DDMA Privacy Autoriteit zijn waardevolle toevoegingen op het bestaande overheidtoezicht, dat niet de mogelijkheden heeft om iedere klacht in behandeling te nemen.'

In 2011 wordt het klachtenloket verder uitgebreid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in