Meeste klachten over niet-werkende afmeldhyperlink
Dat staat in het jaarverslag van de DDMA Privacy Autoriteit. Als een consument vermoedt dat bedrijven onzorgvuldig omgaan met zijn gegevens bij het toesturen van reclame kan hij klagen bij het online klachtenloket www.privacywaarborg.nl. De klachten worden in behandeling genomen door de DDMA Privacy Autoriteit.
Sinds de lancering van het klachtenloket in mei 2010 kwamen ruim 60 klachten binnen. Naast klachten over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven werd er ook geklaagd over telemarketing en lead-generation. DDMA meldt dat 85 pct van de klachten is inmiddels opgelost.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDirecteur DDMA Diana Janssen spreekt van een waardevolle toevoeging: 'Het online klachtenloket geeft een consument terecht greep op zijn gegevens. De focus ligt niet op het inventariseren van meldingen maar op het oplossen van klachten. Deze korte lijn is essentieel voor het vertrouwen in marketing en reclame. Het klachtenloket en de DDMA Privacy Autoriteit zijn waardevolle toevoegingen op het bestaande overheidtoezicht, dat niet de mogelijkheden heeft om iedere klacht in behandeling te nemen.'
In 2011 wordt het klachtenloket verder uitgebreid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid