Case: Hyves en Inholland
De Hyves-campagne: de hyver wordt opgeroepen om een toekomstscan te laten maken. Hij ziet een filmpje waarin dit uitgelegd wordt en waarin gevraagd wordt een (profiel) foto te uploaden en te schalen.
Vervolgens moet er steeds een keuze gemaakt worden tussen 2 activiteiten door middel van foto’s. Het resultaat is een gepersonaliseerde cover van een tijdschrift met een beroep erop. Op de profielfoto zie je er door digitale bewerking circa 20 jaar ouder uit. Na één week is de campagne geoptimaliseerd en is de ‘verouderde’ foto eruit gehaald.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaTot slot wordt er gevraagd het resultaat te delen via een gadget, tell-a-friend, een aangepaste profielfoto of een www op de homepage.
De doelgroep waren16/19 jarigen 20/34-jarige deeltijdwerkers.
De kwalitatieve doelstellingen waren: jongeren motiveren in een vroeg stadium na te denken over hun studiekeuze en de bekendheid van het merk Inholland vergroten.
De resultatenop een rij:
Het aantal Hyvers dat de campagne heeft doorgestuurd, is een factor 10 groter dan de doelstelling en heeft geleid tot 18.600 mensen die uiteindelijk een studiekeuzetest hebben gedaan, op de site van Inholland. Dat zijn er 8.600 meer dan vooraf bedacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid