Overslaan en naar de inhoud gaan

Case: Hyves en Inholland

Hyves heeft een campagne, ‘De Toekomstscanner’ voor Inholland uitgevoerd. De campagne moest de doelgroep op een creatieve manier…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Hyves-campagne: de hyver wordt opgeroepen om een toekomstscan te laten maken. Hij ziet een filmpje waarin dit uitgelegd wordt en waarin gevraagd wordt een (profiel) foto te uploaden en te schalen.

related partner content for mobile comes here

Vervolgens moet er steeds een keuze gemaakt worden tussen 2 activiteiten door middel van foto’s. Het resultaat is een gepersonaliseerde cover van een tijdschrift met een beroep erop. Op de profielfoto zie je er door digitale bewerking circa 20 jaar ouder uit. Na één week is de campagne geoptimaliseerd en is de ‘verouderde’ foto eruit gehaald.

Tot slot wordt er gevraagd het resultaat te delen via een gadget, tell-a-friend, een aangepaste profielfoto of een www op de homepage.

De doelgroep waren16/19 jarigen 20/34-jarige deeltijdwerkers.

De kwalitatieve doelstellingen waren: jongeren motiveren in een vroeg stadium na te denken over hun studiekeuze en de bekendheid van het merk Inholland vergroten.

De resultatenop een rij:

Het aantal Hyvers dat de campagne heeft doorgestuurd, is een factor 10 groter dan de doelstelling en heeft geleid tot 18.600 mensen die uiteindelijk een studiekeuzetest hebben gedaan, op de site van Inholland. Dat zijn er 8.600 meer dan vooraf bedacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in