The Phone House doet aan Location based advertising
Foursquare is net als Twitter een service die op veel positieve publiciteit kan rekenen, maar tot nog toe nog nauwelijks geld opbracht. De 2 jaar geleden opgerichte startup, telt sinds vorige week ruim 6 miljoen gebruikers: da's 3x zoveel ten opzichte van van het aantal van begin van Q3 2010 op de teller stond. Per dag zou het aantal leden met zo'n 25.000 mensen groeien.
Die zes miljoen gebruikers leveren volgens analisten een bedrijfswaarde van € 3,4 miljoen op. Dat is ongeveer een halve euro aan advertentiekomsten per gebruiker.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOnderzoeksbureau ABI Research verwacht echter dat er in 2015 wereldwijd liefst € 1,3 miljard totaal aan Location based advertising zal worden omgezet. Verder kan Foursquare wijzen op het binnenhalen van een aantal grote klanten zoals Starbucks, Domino’s en sinds kort Heineken. Wanneer je door een bekende winkelstraat loopt, kom je ook steeds vaker kleinere initiatieven tegen, zoals die van The Phone House.
Foursquare krijgt komende tijd steeds zwaardere concurentie van grote partijen zoals Facebook (Places is nog niet live in NL) en Google. Ook navigatie partijen zoals TomTom en Navteq zullen allemaal een grote hap uit die toekomstige taart van € 1,3 miljard willen nemen.
Grote vraag is of Foursquare dan voldoende bij de consunent is ingeburgerd om het LBS spel op hoog niveau mee te blijven spelen..
Blog by Richard Otto ©
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid