Overslaan en naar de inhoud gaan

The Phone House doet aan Location based advertising

Foursquare is net als Twitter een service die op veel positieve publiciteit kan rekenen, maar tot nog toe nog nauwelijks geld opbracht. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Foursquare is net als Twitter een service die op veel positieve publiciteit kan rekenen, maar tot nog toe nog nauwelijks geld opbracht. De 2 jaar geleden opgerichte startup, telt sinds vorige week ruim 6 miljoen gebruikers: da's 3x zoveel ten opzichte van van het aantal van begin van Q3 2010 op de teller stond. Per dag zou het aantal leden met zo'n 25.000 mensen groeien.

related partner content for mobile comes here

Die zes miljoen gebruikers leveren volgens analisten een bedrijfswaarde van € 3,4 miljoen op. Dat is ongeveer een halve euro aan advertentiekomsten per gebruiker.

Onderzoeksbureau ABI Research verwacht echter dat er in 2015 wereldwijd liefst € 1,3 miljard totaal aan Location based advertising zal worden omgezet. Verder kan Foursquare wijzen op het binnenhalen van een aantal grote klanten zoals Starbucks, Domino’s en sinds kort Heineken. Wanneer je door een bekende winkelstraat loopt, kom je ook steeds vaker kleinere initiatieven tegen, zoals die van The Phone House.

Foursquare krijgt komende tijd steeds zwaardere concurentie van grote partijen zoals Facebook (Places is nog niet live in NL) en Google. Ook navigatie partijen zoals TomTom en Navteq zullen allemaal een grote hap uit die toekomstige taart van € 1,3 miljard willen nemen.

Grote vraag is of Foursquare dan voldoende bij de consunent is ingeburgerd om het LBS spel op hoog niveau mee te blijven spelen..

Blog by Richard Otto ©

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in