Overslaan en naar de inhoud gaan

Ben Legg over de toekomst van De Telefoongids

De Telefoongids (en Gouden Gids) verdient tegenwoordig vooral geld met (online) leadgeneratie, maar dat betekent nog niet het einde van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Legg spreekt in dit video-interview over de toekomst van de papieren gidsen, en over alle innovaties bij European Directories. Hij werkte bij Coca Cola in India,voordat hij door Google naar Nederland werd gehaald in 2007,om daar de salesafdeling te professionaliseren. Daarna maakte Legg de toch wel verrassende stap naar European Directories. Wat bracht u mee van Google? Leg: ‘In ieder geval een groot geloof in ROI advertising. En het verlangen om sneller te werken, constant te leren terwijl je bezig bent. En niet alles goed proberen te doen vanaf dag 1.’

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf staat voor een aantal belangrijke beslissingen. De komende vijf jaar wordt het aantal papieren gidsen afgebouwd, maar het bedrijf kiest niet voor de Wehkamp-manier: in 1 keer stoppen met alle papieren catalogi. Legg: ‘Ik denk niet dat deze manier voor ons de juiste is. Als we meten hoeveel telefoongesprekken en clicks we nog genereren voor kleine ondernemingen, dan zien we dat 40-45 procent nog steeds van print afkomstig is. 5 miljoen Nederlanders gebruiken nu nog de papieren gidsen. Natuurlijk is dat een stuk minder dan de 7/8 miljoen van een paar jaar geleden. Maar als we zouden stoppen met de gidsen, zou dat nadelige invloed hebben op het aantal telefoontjes dat we genereren voor kleine bedrijven. We zijn ons echter bewust van het feit dat een grote groep mensen de gids niet meer wil, en dat binnen een periode van 3 tot 5 jaar de gids ofwel zal verdwijnen - we denken zelf dat print over 3 jaar minder dan 20 procent van de omzet zal vormen- of dat we het format drastisch hebben gewijzigd.’

Legg denkt bijvoorbeeld aan formats als cityguides, maar ook aan gidsen over specifieke onderwerpsgebieden als health en beauty, of verzamelingen take away-menu’s. Daarnaast zet het bedrijf in op nieuwe technologieën: zo groeit het mobiel explosief, ziet Legg veel kansen in de vorm van Grouponachtige-diensten, en verdient het bedrijf steeds meer met de verkoop van websites aan het MKB.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in