Ben Legg over de toekomst van De Telefoongids
Legg spreekt in dit video-interview over de toekomst van de papieren gidsen, en over alle innovaties bij European Directories. Hij werkte bij Coca Cola in India,voordat hij door Google naar Nederland werd gehaald in 2007,om daar de salesafdeling te professionaliseren. Daarna maakte Legg de toch wel verrassende stap naar European Directories. Wat bracht u mee van Google? Leg: ‘In ieder geval een groot geloof in ROI advertising. En het verlangen om sneller te werken, constant te leren terwijl je bezig bent. En niet alles goed proberen te doen vanaf dag 1.’
Het bedrijf staat voor een aantal belangrijke beslissingen. De komende vijf jaar wordt het aantal papieren gidsen afgebouwd, maar het bedrijf kiest niet voor de Wehkamp-manier: in 1 keer stoppen met alle papieren catalogi. Legg: ‘Ik denk niet dat deze manier voor ons de juiste is. Als we meten hoeveel telefoongesprekken en clicks we nog genereren voor kleine ondernemingen, dan zien we dat 40-45 procent nog steeds van print afkomstig is. 5 miljoen Nederlanders gebruiken nu nog de papieren gidsen. Natuurlijk is dat een stuk minder dan de 7/8 miljoen van een paar jaar geleden. Maar als we zouden stoppen met de gidsen, zou dat nadelige invloed hebben op het aantal telefoontjes dat we genereren voor kleine bedrijven. We zijn ons echter bewust van het feit dat een grote groep mensen de gids niet meer wil, en dat binnen een periode van 3 tot 5 jaar de gids ofwel zal verdwijnen - we denken zelf dat print over 3 jaar minder dan 20 procent van de omzet zal vormen- of dat we het format drastisch hebben gewijzigd.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaLegg denkt bijvoorbeeld aan formats als cityguides, maar ook aan gidsen over specifieke onderwerpsgebieden als health en beauty, of verzamelingen take away-menu’s. Daarnaast zet het bedrijf in op nieuwe technologieën: zo groeit het mobiel explosief, ziet Legg veel kansen in de vorm van Grouponachtige-diensten, en verdient het bedrijf steeds meer met de verkoop van websites aan het MKB.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid