Overslaan en naar de inhoud gaan

Bandenfabrikanten benadrukken veiligheid

Nu het schandaal rond Ford en Firestone weer in het nieuws is, beginnen bandenleveranciers met een pr-offensief. Volgens de pr-managers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar moest autofabrikant Ford de Firestone-banden van het Explorer-model terughalen na een ongebruikelijk hoog aantal ongevallen. Onlangs heeft Ford zijn banden met Firestone verbroken en moet de Amerikaanse autoproducent ook in Europa de wagens van het type Explorer om de banden te vervangen.

related partner content for mobile comes here

Nan Banks, pr-baas van Michelin in Noord-Amerika, zond verschillende persberichten rond over de veiligheid van autobanden. Hij probeert ook verhalen in de media te krijgen over onderwerpen zoals de behandeling van een auto met een lekke band. Volgens Banks komt de extra aandacht voor het onderwerp echter niet door deze pr-activiteiten, maar doordat consumenten meer willen weten over de veiligheid van autobanden.

Ook hun concurrenten Goodyear en Continental General hebben aandacht aan het onderwerp besteed middels campagnes. Continental General plaatste advertenties over veiligheid van autobanden en ondersteunde dit met pr. De Rubber Manufacturers Association begon na het Firestone-schandaal van vorig jaar al met een campagne en heeft deze dit jaar voortgezet. Deze handelsgroep gaat ook op Amerikaanse middelbare scholen laten voorlichten over veiligheid van autobanden. (bron: PRWeek US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in