Overslaan en naar de inhoud gaan

Vindex start verticaal zoeken

De vindmachine Vindex van ICT-uitgever IDG.nl heeft expertisegebieden geïntroduceerd waarbinnen actuele resultaten worden geïndexeerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast de mogelijkheid op het Nederlandse deel van het web op trefwoord te zoeken - Vindex beperkt zich tot alle domeinen die eindigen op .nl en een aantal gedefinieerde .com- en .net-domeinen - kan nu ook 'verticaal' worden gezocht binnen de vijf expertisegebieden nieuws, financieel, telecom, reizen en muziek. De betreffende categorieën zijn al geruime tijd in de top tien van zoekwoorden te vinden. "Bezoekers worden zo niet meer geconfronteerd met voor hen vaak niet relevante pagina's. Bovendien wordt de zogeheten nieuws-'vertical' vijf keer per dag ververst, waardoor men ook daadwerkelijk het laatste nieuws over een bepaald onderwerp vindt", aldus Wiebe Weikamp, ontwikkelaar van Vindex. De introductie van de nieuwe vinddienst is tevens de reden geweest de 'look and feel' van de site aan te passen, "met een frissere, onderscheidende lay-out die de herkenbaarheid vergroot en het sitebezoek zal veraangenamen."

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in