Vindex start verticaal zoeken


Naast de mogelijkheid op het Nederlandse deel van het web op trefwoord te zoeken - Vindex beperkt zich tot alle domeinen die eindigen op .nl en een aantal gedefinieerde .com- en .net-domeinen - kan nu ook 'verticaal' worden gezocht binnen de vijf expertisegebieden nieuws, financieel, telecom, reizen en muziek. De betreffende categorieën zijn al geruime tijd in de top tien van zoekwoorden te vinden. "Bezoekers worden zo niet meer geconfronteerd met voor hen vaak niet relevante pagina's. Bovendien wordt de zogeheten nieuws-'vertical' vijf keer per dag ververst, waardoor men ook daadwerkelijk het laatste nieuws over een bepaald onderwerp vindt", aldus Wiebe Weikamp, ontwikkelaar van Vindex. De introductie van de nieuwe vinddienst is tevens de reden geweest de 'look and feel' van de site aan te passen, "met een frissere, onderscheidende lay-out die de herkenbaarheid vergroot en het sitebezoek zal veraangenamen."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid