Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen Super Bowl voor P&G en Unilever

Begint het tij te keren voor het megalomane advertentiecircus tijdens de SuperBowl?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

schrijft vandaag dat twee fmcg-giganten Unilever en Procter & Gamble dit jaar niet mee zullen doen aan de waanzin van het adverteren rondom de . In plaats daarvan gokken ze op het creëren van een eigen buzz.

related partner content for mobile comes here

Vorige jaar introduceerde Unilever rondom de SuperBowl nog zijn 'Real Beauty'-campagne, dit jaar zal het bedrijf een game en een consumer generated advertentiecampagne voor Dove Cream Body Oil gebruiken die rondom de Oscaruitreiking zal starten.

Dove's SuperBowl-commercial deed het vorig jaar ontzettend goed (meer dan 75 procent van de 400 miljoen consumentenimpressies vond vlak voor en vlak na de uitzending van de commercial plaats, maar veel van die buzz was al eerder gegenereerd door publiciteit rondom de kwestie van de zelfwaarde van jonge meisjes en een uitzending van Oprah, schrijft AdAge).

Dove kreeg ook veel aandacht voor zijn product door het sitebezoek, een outdoor-campagne en online response op de viral 'Dove Evolution'.

P&G's Gilette-commercials, die de afgelopen jaren wel tijdens de Super Bowl te zien waren, zullen dit jaar niet meer te zien zijn. Het gerucht gaat dat P&G binnenkort een groot wereldwijd sportmarketinginitiatief zal aankondigen.

Beide bedrijven zijn van mening dat het niet zoveel zin heeft geld te besteden aan een televisiecommercial tijdens een evenement waar zoveel concurrentie is. Liever richten ze zich op een wat rustiger speelveld.

Microsoft zal zijn nieuwe Vista-systeem ook niet promoten tijdens de SuperBowl. 'We denken dat we een product en een boodschap hebben die op eigen kracht aandacht kunnen genereren', zegt een woordvoerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in