Geen Super Bowl voor P&G en Unilever
Advertising Age schrijft vandaag dat twee fmcg-giganten Unilever en Procter & Gamble dit jaar niet mee zullen doen aan de waanzin van het adverteren rondom de Super Bowl. In plaats daarvan gokken ze op het creëren van een eigen buzz.
Vorige jaar introduceerde Unilever rondom de SuperBowl nog zijn 'Real Beauty'-campagne, dit jaar zal het bedrijf een game en een consumer generated advertentiecampagne voor Dove Cream Body Oil gebruiken die rondom de Oscaruitreiking zal starten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDove's SuperBowl-commercial deed het vorig jaar ontzettend goed (meer dan 75 procent van de 400 miljoen consumentenimpressies vond vlak voor en vlak na de uitzending van de commercial plaats, maar veel van die buzz was al eerder gegenereerd door publiciteit rondom de kwestie van de zelfwaarde van jonge meisjes en een uitzending van Oprah, schrijft AdAge).
Dove kreeg ook veel aandacht voor zijn product door het sitebezoek, een outdoor-campagne en online response op de viral 'Dove Evolution'.
P&G's Gilette-commercials, die de afgelopen jaren wel tijdens de Super Bowl te zien waren, zullen dit jaar niet meer te zien zijn. Het gerucht gaat dat P&G binnenkort een groot wereldwijd sportmarketinginitiatief zal aankondigen.
Beide bedrijven zijn van mening dat het niet zoveel zin heeft geld te besteden aan een televisiecommercial tijdens een evenement waar zoveel concurrentie is. Liever richten ze zich op een wat rustiger speelveld.
Microsoft zal zijn nieuwe Vista-systeem ook niet promoten tijdens de SuperBowl. 'We denken dat we een product en een boodschap hebben die op eigen kracht aandacht kunnen genereren', zegt een woordvoerder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid