Overslaan en naar de inhoud gaan

Ecokatoen

Marketeers zijn dol op organisch geteelde grondstoffen. Die zijn wel duur, maar veroorzaken in elk geval geen irritatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ooit gehoord van acephate, aldicarb en dicrotophos? Het zijn bestrijdingsmiddelen die worden gebruikt bij de fabricage van spijkerbroeken. Ze moeten de katoen vrijwaren van insecten, en ze doen daarnaast ook hele nare dingen voor de menselijke huid. Reden voor steeds meer fabrikanten, waaronder grote merken als Levi’s en Nike, om over te schakelen op dure, maar in elk geval ‘verantwoorde’ katoen.

related partner content for mobile comes here

De ecotrend lijkt daarmee te verschuiven van ‘goed voor de boeren’ naar ‘goed voor de consument’. Neem Levi Strauss & Co. De spijkerbroekengigant komt binnenkort met een nieuwe lijn, de Levi’s Eco. Het is de tweede poging om een organische jeans te lanceren; in de jaren negentig mislukte de Levi’s Naturals.

Volgens brand manager Robert Hanson moet het deze keer wél lukken. De reclamecampagne die de nieuwe lijn gaat promoten zal volgens hem geen arme Indiase boeren laten zien ‘of al dat soort negatieve onzin dat dit soort onderwerpen vaak vergezelt.’

Bron: Forbes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in