Ecokatoen


Ooit gehoord van acephate, aldicarb en dicrotophos? Het zijn bestrijdingsmiddelen die worden gebruikt bij de fabricage van spijkerbroeken. Ze moeten de katoen vrijwaren van insecten, en ze doen daarnaast ook hele nare dingen voor de menselijke huid. Reden voor steeds meer fabrikanten, waaronder grote merken als Levi’s en Nike, om over te schakelen op dure, maar in elk geval ‘verantwoorde’ katoen.
De ecotrend lijkt daarmee te verschuiven van ‘goed voor de boeren’ naar ‘goed voor de consument’. Neem Levi Strauss & Co. De spijkerbroekengigant komt binnenkort met een nieuwe lijn, de Levi’s Eco. Het is de tweede poging om een organische jeans te lanceren; in de jaren negentig mislukte de Levi’s Naturals.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens brand manager Robert Hanson moet het deze keer wél lukken. De reclamecampagne die de nieuwe lijn gaat promoten zal volgens hem geen arme Indiase boeren laten zien ‘of al dat soort negatieve onzin dat dit soort onderwerpen vaak vergezelt.’
Bron: Forbes
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid