Overslaan en naar de inhoud gaan

Gerichte reclame bij Hotmail

Het massaal verzamelen van data over zoek- en surfgedrag en het combineren daarvan met persoonlijke data van de Hotmail-registratie ligt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het massaal verzamelen van data over zoek- en surfgedrag en het combineren daarvan met persoonlijke data van de Hotmail-registratie ligt aan de basis van een grote stap voorwaarts (?) die Microsoft met zijn gaat zetten.

related partner content for mobile comes here

Binnenkort krijgen alle 263 miljoen Hotmail-klanten gerichte reclame voorgeschoteld.

(betaalde toegang) publiceert vandaag een uitgebreid artikel over de nabije toekomst van 'behavioral targeting' door Microsoft: reclame op grond van gedrag en persoonlijke data.

De effectiviteit van het adverteren moet hiermee enorm toenemen. Het doelwit vormen Google en Yahoo, maar Microsoft kan dankzij het enorme leger Hotmail-klanten - vaak minder privacygevoelig dan de G-mail klanten die zelden met persoonlijke data zijn geregistreerd - verder gaan dan Google.

Maar zit de surfer hierop te wachten? In een interview met het Tijdschrift voor Marketing vertelde Microsoft-baas Steve Ballmer dat hij van reclame houdt. Dat geldt natuurlijk ook voor zijn klanten?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in