Harley Davidson: succes door emotie


Bij de beslissing een motor te kopen, spelen nuttigheidsafwegingen geen enkele rol: emoties en levenskwaliteit staan centraal. Dat geldt zeker voor Harley-Davidson.
Wie voor Harley kiest, verwerft een bepaald levensgevoel, de motor krijg je er gratis bij. Hoe valt het fenomeen Harley te verklaren? De belangrijkste bouwstenen van het merk bieden enig houvast, zoals consequente authenticiteit (in design, uitvoering) en een consequente premiumpositionering. Of het (niet-onomstreden) imago van de Harley-rijder, de ‘rocker’ uit de motorclubscène, de rebel, en daarmee samenhangend de ‘belevenisdimensie’: op een Harley voelt iedereen zich een ‘coole motorrocker’, van arbeider tot tandarts.
Daarbij is het Harley’s verdienste dat het de tekenen van de tijd en bestaande trends heeft opgepakt en versterkt. Bijvoorbeeld met de oprichting van de Harley Owners Group, eventmarketing, het uitbrengen van hoogwaardige kleding en motoraccessoires - allemaal initiatieven die de binding met het merk verder hebben versterkt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid