Overslaan en naar de inhoud gaan

Harley Davidson: succes door emotie

De emotionele band tussen Harley-Davidson-bezitters en hun merk is sterk en duurzaam, de merkentrouw enorm.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de beslissing een motor te kopen, spelen nuttigheidsafwegingen geen enkele rol: emoties en levenskwaliteit staan centraal. Dat geldt zeker voor Harley-Davidson.
Wie voor Harley kiest, verwerft een bepaald levensgevoel, de motor krijg je er gratis bij. Hoe valt het fenomeen Harley te verklaren? De belangrijkste bouwstenen van het merk bieden enig houvast, zoals consequente authenticiteit (in design, uitvoering) en een consequente premiumpositionering. Of het (niet-onomstreden) imago van de Harley-rijder, de ‘rocker’ uit de motorclubscène, de rebel, en daarmee samenhangend de ‘belevenisdimensie’: op een Harley voelt iedereen zich een ‘coole motorrocker’, van arbeider tot tandarts.

related partner content for mobile comes here

Daarbij is het Harley’s verdienste dat het de tekenen van de tijd en bestaande trends heeft opgepakt en versterkt. Bijvoorbeeld met de oprichting van de Harley Owners Group, eventmarketing, het uitbrengen van hoogwaardige kleding en motoraccessoires - allemaal initiatieven die de binding met het merk verder hebben versterkt.

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in