Overslaan en naar de inhoud gaan

"TV-reclame groeit slechts"

Er waren marketingblogs die we maar niet bij name noemen en bijeenkomsten waar jonge marketeers de revolutie kwamen preken: het einde van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er waren marketingblogs die we maar niet bij name noemen en waar jonge marketeers de revolutie kwamen preken: het einde van de 30 seconden spot.

related partner content for mobile comes here

Mooi niet natuurlijk, zo antwoordden daarop onder meer Fons van Westerloo en John de Mol met hun eigen parochies en . En terecht, zo blijkt althans uit cijfer van eMarketer.

zegt het nog maar eens: 2006 werd niet het jaar van de begrafenis van de ouderwetse tv-spot. Hooguit werd die beter om in het crossmedia geweld sterker naar voren te treden.

Met 25 procent huishoudens in de Verenigde Staten met video-on-demand en 16 procent met een digitale recorder zou de trend dat reclame wordt geskipt toch volop zicht baar moeten zijn. Maar dat is niet het geval. En in 2010, als deze percentages op 35 respectievelijk 42 procent staan, zal dat nog geen ramp vormen voor tv-reclame. Integendeel.

Want ondertussen groeit de omvang van de tv-reclame volgens van 71 miljard dollar in 2006 tot 87 miljard in 2010. En online groeit van 16 naar 25 miljard. Percentueel groeit online harder, maar de tv-budgetten groeien met 16 miljard, die voor online reclame met ruim 9 miljard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in