"TV-reclame groeit slechts"


Er waren marketingblogs die we maar niet bij name noemen en bijeenkomsten waar jonge marketeers de revolutie kwamen preken: het einde van de 30 seconden spot.
Mooi niet natuurlijk, zo antwoordden daarop onder meer Fons van Westerloo en John de Mol met hun eigen parochies RTL en Talpa. En terecht, zo blijkt althans uit cijfer van eMarketer.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSeMarketer zegt het nog maar eens: 2006 werd niet het jaar van de begrafenis van de ouderwetse tv-spot. Hooguit werd die beter om in het crossmedia geweld sterker naar voren te treden.
Met 25 procent huishoudens in de Verenigde Staten met video-on-demand en 16 procent met een digitale recorder zou de trend dat reclame wordt geskipt toch volop zicht baar moeten zijn. Maar dat is niet het geval. En in 2010, als deze percentages op 35 respectievelijk 42 procent staan, zal dat nog geen ramp vormen voor tv-reclame. Integendeel.
Want ondertussen groeit de omvang van de tv-reclame volgens Veronis Suhler Stevenson van 71 miljard dollar in 2006 tot 87 miljard in 2010. En online groeit van 16 naar 25 miljard. Percentueel groeit online harder, maar de tv-budgetten groeien met 16 miljard, die voor online reclame met ruim 9 miljard.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid