Overslaan en naar de inhoud gaan

Opel’s ‘Prepare your hair’

'Prepare Your Hair', de recente online campagne van autofabrikant Opel, heeft het bedrijf ruim 450.000 telefoontjes van potentiële klanten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opel lanceerde de campagne ter introductie van de Opel Astra TwinTop in de Benelux. De 'Prepare Your Hair'-campagne had een speciaal interactief element. Op het moment dat potentiële klanten online de reclamefilm bekeken, werden ze namelijk gebeld door een Opel-medewerker uit die film. Daarbij zagen ze ook hun eigen naam in beeld.

related partner content for mobile comes here

Opel maakt hiervoor gebruik van zogenaamde Call on Cue-technologie, afkomstig van salessoftware-ontwikkelaar eStara. Met deze technologie is het mogelijk om automatisch telefonisch contact te maken vanaf de webpagina. Zo werd de indruk gewekt dat de prospect deel uitmaakte van een speciaal op hem of haar gerichte reclamecampagne.

De behaalde groei van het totale prospectbestand bedroeg volgens Opel na afloop van de campagne ruim 3000 procent: het contactenbestand in de Benelux werd uitgebreid van 16.000 naar 450.000 prospects. Daarnaast werd de naamsbekendheid van Opel in de Benelux vergroot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in