Opel’s ‘Prepare your hair’


Opel lanceerde de campagne ter introductie van de Opel Astra TwinTop in de Benelux. De 'Prepare Your Hair'-campagne had een speciaal interactief element. Op het moment dat potentiële klanten online de reclamefilm bekeken, werden ze namelijk gebeld door een Opel-medewerker uit die film. Daarbij zagen ze ook hun eigen naam in beeld.
Opel maakt hiervoor gebruik van zogenaamde Call on Cue-technologie, afkomstig van salessoftware-ontwikkelaar eStara. Met deze technologie is het mogelijk om automatisch telefonisch contact te maken vanaf de webpagina. Zo werd de indruk gewekt dat de prospect deel uitmaakte van een speciaal op hem of haar gerichte reclamecampagne.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe behaalde groei van het totale prospectbestand bedroeg volgens Opel na afloop van de campagne ruim 3000 procent: het contactenbestand in de Benelux werd uitgebreid van 16.000 naar 450.000 prospects. Daarnaast werd de naamsbekendheid van Opel in de Benelux vergroot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid