Tweed stopt


Reden voor het einde? De advertentie-inkomsten bleven achter, vertelt uitgever Annemarie Van Gaal. ‘De Tweed-lezers liet zich niet definiëren op socio-demografische kenmerken en daar worden mediabureaus toch zenuwachtig van. Bovendien is het qua ümfeld ook geen traditioneel blad met cosmetica-tips en mode-reportages.’
Bovendien bleek Tweed een erg duur blad om te maken, met veel inkoopkosten voor buitenlandse fotografie. Aan de lezers lag het niet volgens haar, al bleef de oplage onder de tienduizend. ‘Met Tweed hebben wij een hele toegewijde lezersgroep; dat merken we dagelijks aan de telefoontjes, mailtjes en brieven die er op de redactie binnenkomen. Sinds bekend is dat Tweed stopt is dat aantal alleen maar toegenomen; soms krijgen we wel 20 telefoontjes per dag van verdrietige lezeressen. Tweed was de tweede titel die Van Gaal lanceerde na AM Magazine.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid