Overslaan en naar de inhoud gaan

Tweed stopt

Tweed, de glossy over 'Royals, Rich & Rulers’ houdt op te bestaan. Het blad werd in september 2004 gelanceerd. Hoofdredacteur Riek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reden voor het einde? De advertentie-inkomsten bleven achter, vertelt uitgever Annemarie Van Gaal. ‘De Tweed-lezers liet zich niet definiëren op socio-demografische kenmerken en daar worden mediabureaus toch zenuwachtig van. Bovendien is het qua ümfeld ook geen traditioneel blad met cosmetica-tips en mode-reportages.’

related partner content for mobile comes here

Bovendien bleek Tweed een erg duur blad om te maken, met veel inkoopkosten voor buitenlandse fotografie. Aan de lezers lag het niet volgens haar, al bleef de oplage onder de tienduizend. ‘Met Tweed hebben wij een hele toegewijde lezersgroep; dat merken we dagelijks aan de telefoontjes, mailtjes en brieven die er op de redactie binnenkomen. Sinds bekend is dat Tweed stopt is dat aantal alleen maar toegenomen; soms krijgen we wel 20 telefoontjes per dag van verdrietige lezeressen. Tweed was de tweede titel die Van Gaal lanceerde na AM Magazine.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in