Overslaan en naar de inhoud gaan

Geurproef tijdens symposium

Tijdens het Nationaal Anesthesie symposium in de Jaarbeurs Utrecht is geëxperimenteerd met ‘moods’ en geuren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het symposium werd afgelopen zaterdag gehouden. Het doel was om de 1100 bezoekers van het symposium in de juiste stemming te brengen. De geuren werden geleverd door Makingscents uit Amsterdam en zijn voor zes onderdelen van het symposium op maat gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Elke onderdeel kreeg zijn eigen kleur en aangepaste catering, zaalopstelling, meubilair, muziekkeuze, ontvangst en geur. Zo stond bij de ontvangst de mood ‘gewaardeerd’ centraal. Die moest bij het doel ‘netwerken en relatiebeheer’ passen. Gasten werden onthaald met cateringproducten die smelten op de tong, gedempt licht en bloemen in de kleuren geel en oranje. Getest werd of geur ook een bijdrage levert. In dit geval werd de geur ‘Ambiance’ ingezet die verblijdend, geruststellend en openstellend moet werken.

In contrast hiermee stond de mood van het plenaire gedeelte in het Beatrixtheater. Hier was inspireren het doel. Kleuren als blauw en wit zorgden ervoor dat mensen geconcentreerd zijn en open staan voor informatie. Om dit te ondersteunen werd onder andere gewerkt met de geur Good Mood. Elementen van deze geur, zoals sinaasappel, grapefruit en bergamot moesten bijdragen aan inspiratie en een goed humeur.

Na afloop van het symposium werd aan de deelnemers gevraagd hoe ze de luchtbeheersing hebben ervaren. Exposanten kregen de vraag voorgelegd of er makkelijk contacten zijn gelegd en of zij hierin verschillen zagen met vorig jaar.

De eerste resultaten: Ruim 90 procent van de bezoekers was aangenaam verrast door de geur. En volgens de organisatie is de indruk van de exposanten dat contacten met bezoekers makkelijker en vlotter werden gelegd dan in voorgaande jaren. Meer resultaten worden later bekend gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in