Geurproef tijdens symposium
Het symposium werd afgelopen zaterdag gehouden. Het doel was om de 1100 bezoekers van het symposium in de juiste stemming te brengen. De geuren werden geleverd door Makingscents uit Amsterdam en zijn voor zes onderdelen van het symposium op maat gemaakt.
Elke onderdeel kreeg zijn eigen kleur en aangepaste catering, zaalopstelling, meubilair, muziekkeuze, ontvangst en geur. Zo stond bij de ontvangst de mood ‘gewaardeerd’ centraal. Die moest bij het doel ‘netwerken en relatiebeheer’ passen. Gasten werden onthaald met cateringproducten die smelten op de tong, gedempt licht en bloemen in de kleuren geel en oranje. Getest werd of geur ook een bijdrage levert. In dit geval werd de geur ‘Ambiance’ ingezet die verblijdend, geruststellend en openstellend moet werken.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaIn contrast hiermee stond de mood van het plenaire gedeelte in het Beatrixtheater. Hier was inspireren het doel. Kleuren als blauw en wit zorgden ervoor dat mensen geconcentreerd zijn en open staan voor informatie. Om dit te ondersteunen werd onder andere gewerkt met de geur Good Mood. Elementen van deze geur, zoals sinaasappel, grapefruit en bergamot moesten bijdragen aan inspiratie en een goed humeur.
Na afloop van het symposium werd aan de deelnemers gevraagd hoe ze de luchtbeheersing hebben ervaren. Exposanten kregen de vraag voorgelegd of er makkelijk contacten zijn gelegd en of zij hierin verschillen zagen met vorig jaar.
De eerste resultaten: Ruim 90 procent van de bezoekers was aangenaam verrast door de geur. En volgens de organisatie is de indruk van de exposanten dat contacten met bezoekers makkelijker en vlotter werden gelegd dan in voorgaande jaren. Meer resultaten worden later bekend gemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid