Crossmedia: obstakels en strijdige belangen
Met de ontwikkeling van crossmediaplanning en digitale mogelijkheden groeit ook de vraag naar compatibel crossmediabereiksonderzoek en multimediadekkingsonderzoek. Maar de markt reageert traag. Er zijn dan ook nogal wat financiële en technische obstakels, om nog maar te zwijgen van strijdige belangen en onvere-nigbare agenda’s.
Een belangrijke hindernis is bijvoorbeeld dat individuele media financieel het meest bijdragen aan metingen van hun eigen publiek. En ze gebruiken dat onderzoek om te concurreren met andere media. Een focusverschuiving naar crossmediabereiksonderzoek is voor hen dus een bedreiging, omdat ze daarmee hun eigen argumenten zouden kunnen ondermijnen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok zijn sommige instrumenten prima inzetbaar voor meting van bepaalde media maar niet voor andere, zijn uitkomsten incompatibel etc. Kortom, het ideaal van een alom geaccepteerd, allesomvattend, alles kunnend, crossmedia-onderzoeksplatform lijkt vooralsnog onbereikbaar.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid