Overslaan en naar de inhoud gaan

Crossmedia: obstakels en strijdige belangen

De vraag naar crossmedia-onderzoek groeit, maar er zijn nogal wat obstakels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de ontwikkeling van crossmediaplanning en digitale mogelijkheden groeit ook de vraag naar compatibel crossmediabereiksonderzoek en multimediadekkingsonderzoek. Maar de markt reageert traag. Er zijn dan ook nogal wat financiële en technische obstakels, om nog maar te zwijgen van strijdige belangen en onvere-nigbare agenda’s.

related partner content for mobile comes here

Een belangrijke hindernis is bijvoorbeeld dat individuele media financieel het meest bijdragen aan metingen van hun eigen publiek. En ze gebruiken dat onderzoek om te concurreren met andere media. Een focusverschuiving naar crossmediabereiksonderzoek is voor hen dus een bedreiging, omdat ze daarmee hun eigen argumenten zouden kunnen ondermijnen.

Ook zijn sommige instrumenten prima inzetbaar voor meting van bepaalde media maar niet voor andere, zijn uitkomsten incompatibel etc. Kortom, het ideaal van een alom geaccepteerd, allesomvattend, alles kunnend, crossmedia-onderzoeksplatform lijkt vooralsnog onbereikbaar.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in