Overslaan en naar de inhoud gaan

Leuk effect van de ijsoorlog: geen reclame!

Ik kan er niet naar kijken zonder misselijk te worden, maar SBS6 en RTL4 hebben tijdens het eerste rechtstreekse duel in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze waren als de dood dat de kijkers even gingen kijken bij de concurrent.

related partner content for mobile comes here

Volgens een woordvoerder van SBS vandaag tegen het ANP is het de eerste keer dat een programma zo lang reclameloos is uitgezonden op deze zender.

De woordvoerder van RTL kan zich geen recent voorbeeld voor de geest halen waarbij zo lang geen reclameonderbreking is uitgezonden met hetzelfde doel.

De beslissing om de commerciële boodschappen lang uit te stellen is al genomen in de week voor de uitzending, zeggen woordvoerders van beide zenders.

'Hoe langer je de kijker 'kan meenemen', hoe groter de kans is dat ze blijven hangen. Het effect is niet doorslaggevend, maar het kan net even een verschil maken' stelt SBS. Volgens beide zegslieden is het niet zo dat de zenders op elkaar 'gewacht' hebben met hun eerste onderbreking.

Goed, wie was dan de winnaar?

SBS6 heeft vrijdagavond met 271.000 meer kijkers getrokken dan van concurrent RTL4.

Naar dit programma keken vrijdagavond 968.000 mensen.

Sterren Dansen Op Het IJs trok 1.239.000 kijkers.
De 'ijsoorlog' tussen RTL4 en SBS6 begon vrijdagavond met de eerste 'echte' uitzending van de vrijwel identieke schaatsprogramma's.

Ik heb toch ergens het idee dat de twee uit het oog verliezen waarom ze het programma eigenlijk maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in